یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل هواشناسی استان البرز:

سه میلیارد تومان برای تجهیزات سیستم و سامانه هوانوردی هواشناسی هزینه شده است

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: سه میلیارد تومان برای تجهیزات سیستم و سامانه هوانوردی هواشناسی هزینه شده است.

به گزارش رمزگشا   نیوز از کرج، منصور رحمانیان ظهر امروز  درحاشیه افتتاح سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام که به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید، اظهار داشت: یکی از پارامترهای مهم در خصوص نشست و برخاست پروازهای شرکت های هواپیمایی موضوع پارامترهای جوی در مبدا و مقصد پرواز است.

وی  با اشاره به اینکه  سازمان هواشناسی کشور بر اساس اسناد بالادستی موظف است که در فرودگاه های کشور سیستم هوانوردی هواشناسی را دایر کند که این سیستم سال قبل برای فرودگاه بین المللی پیام خریداری و امسال افتتاح شد،افزود: با افتتاح این پروژه طبقه بندی فرودگاه از نظر هواشناسی به CAT-۱ خواهد رسید و سیستم ناوبری آن نیز ارتقاء می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به اینکه در مجموع اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای این طرح هزینه شده است که سه میلیارد تومان مربوط به تجهیزات و دو میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها بوده است، عنوان کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده در این خصوص قرار شد که در این طرح ساخت ایستگاه هواشناسی توسط فرودگاه پیام انجام شود و تامین و فراهم آوری تجهیزات توسط سازمان هواشناسی کشور باشد.

رحمانیان ادامه داد:  فرودگاه بین المللی پیام نیاز به راه اندازی چنین سیستم و سامانه هوانوردی هواشناسی مجهزی داشت که با پیگیری استاندار البرز به نتیجه رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات