جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خبر داد:

تخصیص 8 میلیارد تومان به آموزش و پرورش البرز

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از اختصاص یافتن 8 میلیارد تومان از خرانه کشور به آموزش و پرورش استان البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ سالار قاسمی در دهمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تعدادی از پروژه های آموزشی باید برای اول مهر آماده بهره برداری باشند بنابراین لازم است روزشماری برای پروژه ها تعریف و هر روز گزارشی از روند پیشرفت آن ها ارائه شود تا بتوان فضاهای آموزشی را به موقع از اداره کل نوسازی مدارس تحویل گرفت.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق 8 گانه استان گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز در سطح استان فعالیت خوبی دارد و باید این مجمع را در سطح نواحی و مناق هم فعال تر کرد، نباید منتظر بمانیم تا یک خیر پیدا بشود، خود ما باید به دنبال خیرین برویم و آن ها را پای کار بیاوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در خصوص نقل و انتقالات درون استانی همکاران فرهنگی گفت : دربحث نقل و انتقالات همکاران فرهنگی در داخل استان رویکرد کلی ما کمک به همکاران است و در صورتی که جا به جایی از منطقه ای به منطقه دیگر باعث نشود که خط قرمز ما مبنی بر خالی نبودن کلاس رعایت شود مخالفتی با آن نداریم و معتقد هستم حفظ رضایت معلمان و مهیا کردن شرایط خدمتی مناسب برای آن ها کمک زیادی به کیفیت بخشی در آموزش و پرورش خواهد کرد.

این مسئول افزود: مهم ترین سند بالادستی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، همه اقدامات آموزش و پرورش بر مبنای آن است و چیزی به نام سند 2030 نداریم. واقعا اگر الزامات سند تحول بنیادین رعایت شود آموزش و پرورش کشور متحول خواهد شد.

 قاسمی پیگیری مداوم را عامل از بین بردن کمبودها دانست و گفـت: 8 میلیارد تومان که متعلق به آموزش و پرورش استان در خزانه کشور بود و کسی امید نداشت در این شرایط سخت اقتصادی به استان بازگردد که با پیگیری های زیاد از مسئولین کشوری موفق شدیم آن را جذب کنیم.

وی افزود: بنا داشتیم این مبلغ را صرف ساخت یک مرکز رفاهی در زمینی مناسب کنیم که اگر این کار صورت می گرفت پروژه ای کم نظیر در آموزش و پرورش کشور می شد که بنا به دلایلی اجازه این کار را به آموزش و پرورش ندادند. نزدیک به 3 میلیارد تومان آن را برای توسعه درمانگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم و نزدیک به چهار میلیارد تومان از آن را هم به ادارات آموزش و پرورش نواحی تخصیص دادیم که انتظار داریم مدیران مناطق در ازای دریافت این مبلغ دو تا سه برابر آن به ما کار و پروژه تحویل بدهند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: توفیقات آموزش و پرورش را نباید به نام یک مدیر دانست، همه موفقیت های دستگاه تعلیم و تربیت متعلق به مدیران مدارس و معلمان است، بدون آن که دیده شوند در مدارس ما اقدامات بزرگ و موثری را انجام می دهند.

قاسمی در پایان خطاب به مدیرانی که به تازگی منصوب شده اند گفت: انتصاب شما با مدیرکل آموزش و پرورش است اما انتخاب شما باید توسط همکاران و مردم صورت بگیرد، مدیریت و رفتار شما به گونه ای باشد که مردم به عنوان یک مدیر موفق شما را بپذیرند و این موضوع با اقتدار درونی و اعتماد بیرونی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات