جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دلیل بوی بد بدن کشف شد

محققان در پژوهشی جدید دلیل بوی بد بدن را کشف کردند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از تلگراف، محققان دلیل بوی بد بدن را بررسی کرده و به اکتشافی دست یافته‌اند که به شرکت‌ها کمک می‌کند مواد ضد عرق تاثیرگذارتری تولید کنند.

محققان دانشگاه یورک آنزیمی را شناسایی کرده‌اند که بوی بد عرق بدن را تولید می‌کند. به گفته آنها این آنزیم از زمان آغاز حیات در بدن بشر وجود داشته است.

پژوهش مذکور در نشریه «ساینتیفیک ریپورت» منتشر شده و توضیح داده باکتری خاص به تکامل آنزیمی منجر می‌شود که برخی از مولکول‌های کلیدی در بوی بد بدن را تولید می‌کند.

به گفته محققان در زیر بغل انسان انبوهی از باکتری‌های مختلف زندگی می‌کنند که بخشی از میکروبوم طبیعی پوست انسان هستند. هنگامی که باکتری در زیر بغل با عرق برخورد می‌کند، بوی نامطبوعی تولید می‌شود.

محققان متوجه شده اند ستافیلوکاکوس هامینس(staphylococcus hominis) یکی از میکروب‌های اصلی است که به تولید بوی نامطبوع کمک می‌کند.

آنها پس از انتقال آنزیم به باکتری که قدرت تولید بو ندارد، آن را شناسایی کردند و متوجه شدند آنزیم بویی خاص تولید می‌کند.

دکتر «میشل رودن» و پروفسور «گاوین توماس» از دانشگاه یورک در این پروژه تحقیقاتی همکاری کرده‌اند. آنها می‌گویند: تعیین ساختار آنزیم بوی بد بدن به ما کمک می‌کند تنظیمات مولکولی درون باکتری خاصی را تعیین کنیم که این بو را به وجود می‌آورند. این دستاوردی مهم در درک چگونگی ایجاد بوی بد بدن است و به ما کمک می‌کند مواد ضدعرق تاثیرگذارتری بسازیم.

انتهای پیام/