یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

علی حدادی خواستار شد

حمایت از تعاونی‌های روستایی در حوزه منابع طبیعی

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش زیادی از چندار شهرستان ساوجبلاغ و  شهرستان نظرآباد را منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که ظرفیت بسیار خوبی در راستای جهش تولید و حمایت از تعاونی‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علی حدادی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از بوستان روستایی اغشت شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: قسمت زیادی از بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ و  شهرستان نظرآباد را منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که ظرفیت بسیار خوبی در راستای جهش تولید و حمایت از تعاونی‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی باید تعاونی محور باشیم، گفت: اهالی هر روستا یک تعاونی برای ایجاد اشتغال و تولید همچون بوستان‌های روستایی ایجاد کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ،‌ نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در منطقه چندار و اغشت می‌توان بهترین داروهای گیاهی را در اراضی ملی تولید کرد.

وی بیان داشت: در روستای اغشت شهرستان ساوجبلاغ ۲ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی به عنوان بوستان روستایی در راستای نشاط و شادابی و تولید در اختیار روستاییان قرار گرفت و سند آن نیز واگذار شد.

حدادی یادآور شد:  پیش از این ۱۰ بوستان روستایی تحویل شده و قرار است ۱۰ بوستان دیگر نیز تحویل شود.

حدادی به آغاز فعالیت‌های اقتصادی با هدف اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و افزود: یک شهرک تحقیقاتی دانش‌بنیان به وسعت ۱۰۰ هکتار در اراضی ملی چندار ایجاد می‌شود و در آینده‌ای کمتر از ۲ سال شاهد فعالیت ۲۵۰ واحد دانش‌بنیان خواهیم بود که در هر واحد حداقل ۳۰ جوان فارغ‌التحصیل مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ همچنین هفته آینده شاهد بهره‌برداری از یک واحد صنایع تبدیلی کشاورزی خواهیم بود که با راه‌اندازی آن برای یک هزار نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

در آیین بهره‌برداری از بوستان روستایی اغشت سند این بوستان‌ها به دهیاری و شورای روستایی واگذار شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات