پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز:

همکاری اتاق بازرگانی البرز با لهستان و مالزی گسترش پیدا می کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: روند رشد همکاری‌های تجاری البرز با ۲ کشور مالزی و لهستان از برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش رمزگشا   نیوز از کرج، رحیم بنا مولایی ظهر امروز در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز  با اشاره به نشست اخیر کارشناسان اتاق بازرگانی البرز با سفیر مالزی در ایران و روابط خوب بین ۲ کشور اظهار داشت: در این نشست پاره‌ای مشکلات ناشی از تحریم‌ها از جمله در بحث واردات روغن پالم و کاکائو مطرح شد که امید است برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به  برنامه‌هایی که  در دست بررسی و پیگیری در چارچوب اتاق مشترک بازرگانی با لهستان اسشت افزود: با توجه به این مهم که لهستان نیز مانند مالزی به عنوان کشور معین استان البرز تعیین شده، در این راستا حرکت‌های مناسبی را برای گسترش روابط تجاری آغاز کرده ایم.

بنامولایی با اشاره به اینکه در کنار کشور لهستان کشور مالزی هم معین استان البرز شده است گفت: تلاش برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها در اولویت کاری اتاق بازرگانی البرز قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اینکه قرار است نمایشگاهی در ایران با مشارکت لهستان و روسیه برگزار شود، عنوان کرد: در بهمن ماه امسال اتاق مشترک ایران، روسیه و لهستان در تهران با هدف ارتقا روند مبادلات تجاری این نمایشگاه را برپا خواهند کرد.

وی ثبت سفارش‌ها، از دیگر مشکلات و دغدغه‌هایی بود که رئیس اتاق بازرگانی البرز به آن اشاره کرد و گفت: به تازگی وزارت صمت مطرح کرده که اهلیت و اصالت قراردادها را اتاق بازرگانی باید تعیین کند که این یکی از معضلات ما است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در بخش دیگر از اظهاراتش با تاکید بر راه اندازی هرچه سریع‌تر پایانه صادراتی استان، گفت: تحقق این مهم نیازمند عزم جدی است تا بتوانیم به توسعه صادرات بپردازیم.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی ایران به دولت پیشنهاد داد که برای گمرک نیاز به ارائه گواهی مبدا از کشور خارجی نباشد، اما شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها و ممنوعیت مراودات تجاری نمی‌خواهند بر روی محصولاتشان نام برند ذکر شود که باید برای تهیه اسناد و مدارک بانکی فکری شود.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات