جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به دنبال تحریم‌های آمریکا؛

اینترنت نسل ۵ هوآوی در انگلیس متوقف می‌شود

به ادعای تلگراف دولت لندن با استناد به گزارش‌های امنیتی مجاب شده که ظرف ۶ ماه، بساط استفاده از اینترنت همراه نسل ۵ هوآوی را جمع کند!

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از مهر روزنامه «تلگراف» انگلیس می‌نویسد «بوریس جانسون» - نخست وزیر این کشور- قرار است تا پایان سال میلادی جاری (۲۰۲۰)، فرایند حذف مرحله‌ای استفاده از خدمات اینترنت همراه نسل ۵ «هوآوی» غول فناوری چین را آغاز کند.

به ادعای تلگراف، مقامات رسمی انگلیس قرار است ظرف ۶ ماه، روند نصب تجهیزات جدید هوآوی را متوقف کرده و فرایند جمع‌آوری تجهیزاتی که اخیراً نصب شده است را نیز تسریع کنند.

این اقدام واکنشی است به ادعای ستاد ارتباطات دولتی انگلیس که از جمله نهادهای جاسوسی این کشور است و اخیراً نگرانی‌های امنیتی را در خصوص استفاده از خدمات اینترنتی هوآوی مطرح کرده است.

به ادعای این نهاد امنیتی، تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، این شرکت را وادار به استفاده از فناوری‌های غیرقابل اعتمادی می‌کند که از ریسک بالایی برخوردارند.

قرار است گزارش ستاد ارتباطات دولتی انگلیس، طی هفته جاری به دفتر نخست وزیر ارائه شود.

سخنگوی جانسون پیشتر اعلام کرده بود که مقامات انگلیس به زودی روند بررسی تاثیر تحریم‌های آمریکا بر هوآوی را خاتمه می‌دهند.

آمریکا مدعی است هوآوی تحت نفوذ ارتش چین است و هم پیمانان واشنگتن باید برای تضمین امنیت سایبری خود، از همکاری با این شرکت خودداری کنند.


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات