پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 لزوم ارتقای کشتارگاه نیمه صنعتی کردان به کشتارگاه صنعتی

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از تنها کشتارگاه نیمه صنعتی دام در شهرستان ساوجبلاغ بازدید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ دکتر «غلامرضا توکلی» در این بازدید بر اجرایی نمودن مراحل تجهیز، ساخت و ساز و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی تاکید کرد.

وی خطاب به مسئولین کشتارگاه گفت: اداره کل دامپزشکی استان البرز در راستای حمایت از تولیدکنندگان آمادگی دارد در اخذ تسهیلات برای تجهیز کشتارگاه‌های طیور استان به خط 2 و ارتقای رتبه آنها، در جهت کمک به جهش تولید هرگونه کمک و مساعدت و رایزنی‌های لازم را با مسئولین و دستگاه‌های مرتبط در خصوص ارتقای کشتارگاه دام نیمه صنعتی کردان به  کشتارگاه صنعتی انجام دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: با توجه به اینکه شهرستان ساوجبلاغ فاقد کشتارگاه صنعتی دام است، با احداث و راه‌اندازی این کشتارگاه ضوابط بهداشتی کاملا اجرایی خواهد شد و محصولات با کیفیت بالاتری از نظر بهداشتی  در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

دکتر توکلی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا مصرف کنندگان گوشت قرمز به بیماری‌های مشترک از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF از سال 1393 پیش سردکن این کشتارگاه با پیگیری‌های دامپزشکی استان راه‌اندازی شده است که لاشه‌ها پس از کشتار به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد نگهداری می شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات