جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمادگی مدارس البرز در برابر زلزله ارتقا می‌یابد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر عملیاتی شدن ضابطه آماده‌سازی مدارس و افزایش مهارتهای لازم در برابر زلزله تاکید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان این مطلب در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: این ضابطه سال گذشته از سوی وزیر کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده و اجرای آن در سطح استان‌ها لازم الاجراست.

«محمدرضا فلاح‌نژاد» هدف از اجرای این آئین‌نامه را تشکیل شورای ایمنی محله با مدیریت مدیریت مدارس، افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس و افزایش سطح آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان در برابر حوادث غیرمترقبه به‌ویژه زلزله عنوان کرد.

وی  گفت: اداراتی همچون فرمانداران، آموزش و پرورش، شهرداران، ‌هلال احمر، سازمان آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی در این ضابطه نیاز به همکاری و تعامل دارند تا بتوانیم به آنچه مورد نظر این آئین نامه است، دست یابیم.

فلاح‌نژاد خاطر نشان کرد: مراحلی برای اجرایی شدن این ضابطه در نظر گرفته شده است که می‌بایست با تعامل دستگاه‌های مذکور و با توجه به دستور استاندار البرز فراهم ساختن مقدمات اجرایی این طرح فراهم شود.

این مسئول همچنین از برگزاری اولین جلسه هماهنگی و توجیهی به ریاست استاندار البرز و به دبیری اداره کل آموزش و پرورش با حضور مدیران مدارس و سایر عوامل در این طرح خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه «پیشگیری» سیاست مدیریت بحران استانداری است، یادآور شد: در این راستا ضرورت دارد قبل از مواجه با هرگونه بحرانی، مقاوم‌سازی و پیشگیری مدنظر قرار گیرد تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

وی افزود: آموزش و اجرای مانورهای متناسب یکی از ارکان مهم در امر آمادگی و پاسخ در برابر زلزله است در این زمینه باید آموزش‌هایی از سطح مدیران مدارس تا دانش‌آموزان ارائه شود تا مهارت‌های لازم برای مواجهه با بحران زلزله برای مخاطبین طرح صورت پذیرد.

به گفته وی حساس‌سازی دست اندرکاران امر آموزش، انتخاب اعضای کمیته مدیریت سوانح، آموزش بین اعضا، تدوین برنامه مدیریت سوانح، تشکیل کارگروه‌های عملیاتی، تهیه وسایل و تجهیزات امدادی مورد نیاز، شناسایی خطرهای سازه‌ای و غیرسازه‌ای در مدارس، اطلاع‌رسانی عمومی در مدارس، برگزاری مانور و مستندسازی و به روزرسانی اقدامات رویکرد حاضر ایجاد دیدگاه مناسبی در خصوص اهمیت پیشگیری و مواجهه مناسب با عواقب و بلایای طبیعی است که گام‌هایی برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات