جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا دوماه آینده؛

 بیمارستان‌های استان مجهز به دستگاه بی‌خطرساز پسماند می‌شوند

نشست مدیریت صحیح پسماندهای عفونی با حضور رییس دانشگاه، مدیر کل حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان مدیریت پسماند و معاون بهداشت و درمان دانشگاه برگزار شد .

به گزارش رمزگشانیوز؛ دکتر «حسین کریم» در این نشست گفت: مدیریت صحیح و کارآمد پسماندهای بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت‌زایی و وجود زائدات خطرناک، امری اجتناب‌ناپذیر است و رسیدن به این هدف تنها با شناخت کمی و کیفی پسماندهای بیمارستانی و آگاهی از نحوه تفکیک، جمع‌آوری، تصفیه و در نهایت انتقال و دفع آن‌ها امکان‌پذیر است.

رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد : بی‌توجهی به مدیریت صحیح این پسماندهاباعث شیوع انواع بیماری‌ها واپیدمی می‌شود که موجب تهدید سلامت افراد و اتلاف هزینه است.

وی تاکید کرد مدیریت صحیح و اصولی پسماندهای عفونی با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان مدیریت پسماند با دانشگاه علوم پزشکی محقق خواهد شد.

در پایان، دکتر کریم بیان کرد تا دو ماه آینده تمام بیمارستان‌های استان البرز مجهز به دستگاه استاندارد بی‌خطرساز پسماند خواهد شد و جهت تسریع در فرآیندها یک قرار داد مرکزی از طرف دانشگاه علوم پزشکی با سازمان مدیریت پسماند تنظیم می‌شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات