پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 فرماندار نظرآباد:

 مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همراهی مردم است

فرماندار نظرآباد گفت: برای موفقیت در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز نیازمند همراهی مردم هستیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از روزنامه پیام آشنا، در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نظرآباد که روز گذشته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز اظهار کرد: شهرستان نظرآباد به عنوان ورودی استان، حائز اهمیت بسیار در بحث مبارزه با قاچاق کالا می‌باشد.

«یاسر نژادفلاح» با اشاره به اینکه استان البرز محل گذر 14 استان به تهران و در نتیجه محل گذر قاچاقچیانی است که می خواهند اجناس خود را به پایتخت برسانند افزود: با توجه به گسست اجتماعی که در البرز با آن مواجه هستیم، استان ما پایلوت مبارزه با قاچاق کشور شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه البرز آمار اول کشور در کشف کالای قاچاق را دارد تاکید کرد: امیدواریم با هم افزایی، این آمار به کمترین میزان برسد.

نژادفلاح از تلاش سوداگران برای خرید گندم خبر داد و گفت: باید با جدیت این موضوع پیگیری شود تا شاهد قاچاق گندم از این شهرستان نباشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شناسه‌گذاری لوازم خانگی از ابتدای ماه گفت: تا کنون البرز در این حوزه در کشور پیشتاز بوده و این طرح بدون کمترین مشکل در استان اجرا شده که نشان دهنده عملکرد خوب دستگاه‌های مختلف است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تقویت کمیسیون استان با تشکیل کارگروه های استانی و کمیسیون‌های شهرستانی میسر می‌شود.

در ادامه، فرماندار نظر آباد موضوع قاچاق کالا و ارز را دارای تبعات بسیاری در حوزه های اقتصادی اجتماعی از جمله در مباحث اشتغال، آسیب های اجتماعی، مهاجرت و ... دانست و افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک جاده دو طرفه است؛ از یکسو با واردات قاچاق کالا مواجهیم و از سوی دیگر، اگر غافل شویم، ممکن است محصولات کشاورزی و مورد نیاز مردم از کشور خارج شود که هر دو مورد باید مورد توجه متولیان امر باشد.

صادقلو موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا را مانند هر اقدام و برنامه ای اعم از اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیازمند همراهی مردم دانست و تاکید کرد: علاوه بر امر فرهنگ سازی، باید تاکید شود که کالای داخلی با کیفیت و قیمت مناسب به مردم عرضه شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولان باید در حمایت از تولید کننده، تلاش مضاعف داشته باشیم افزود: باید با تلاش از پدیده شوم قاچاق کالا پیشگیری کنیم و این عدد را در شهرستان و استان کاهش دهیم.

وی با اشاره به وجود برخی انبارهای راکد در شهرستان گفت: این انبارها باید ماهانه توسط سازمان صنعت معدن و نیروی انتظامی پایش شود چراکه بالقوه می تواند باراندازی برای قاچاق کالا باشد.

صادقلو جاده اشتهارد - نجم آباد را از نظر نظارتی تقریبا یک محور رها شده دانست و گفت: انتظار می رود پاسگاه نجم آباد از سوی استان تقویت شود زیرا امکانات انتظامی شهرستان نظرآباد محدود است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت امکانات انتظامی شهرستان، کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته و کشفیات 98 نسبت به 97 حدود هزار درصد افزایش یافته است لذا انتظار می‌رود نیروی انتظامی این شهرستان از سوی استان تقویت شود.


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات