پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سردار حاجی‌زاده در دانشگاه علم و صنعت مطرح کرد

تکیه بر توان داخلی تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: مشکلات اقتصادی و تحریم از طریق مذاکره و تعامل قابل حل است اما نه با امریکا و دشمنان بلکه با ظرفیت‌های بی‌نظیر داخل دانشگاه‌ها و شرکتهای دانش بنیان.

به گزارش رمزگشانیوز؛  نشست راهبردی «جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب» با حضور «سردار امیرعلی حاجی‌زاده» - فرمانده نیروی هوافضای سپاه - و «حسین مدرس خیابانی» - سرپرست وزارت صمت -  در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

«سردار امیرعلی حاجی‌زاده» با بیان اینکه باید سیاست حرکت پلکانی در رسیدن به نقطه مطلوب خودروسازی را دنبال کنیم، گفت: هنوز وضعیت نامطلوب خودروسازی و نقص قطعه در سال‌های گذشته یادمان نرفته است. باید از وابستگی رها شویم و در مرحله بعد به کیفی‌سازی و ارزان‌سازی برسیم.

وی افزود: خیلی از آقایان کشور معتقدند که مشکلات اقتصادی و تحریم از طریق مذاکره و تعامل قابل حل است. بنده هم همین اعتقاد را دارم. اما نه با امریکا و نه با دشمنان بلکه این مذاکره و تعامل باید با ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیر داخل دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش نبیان صورت بپذیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: تمام دنیا و متخصصین این را قائل هستند که ماهواره بر لبه تکنولوژیست. اما ما با کمک امریکا و کشورهای غربی اروپایی این کار را به نتیجه نرساندیم بلکه با استفاده از بسترهای داخل کشور و دانشگاه‌ها این امر را محقق ساختیم.

وی هدف از این بازدید را تعامل و مذاکره با دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد و گفت: این ریل‌گذاری در صنعت خودرو به نحوی است که آینده امیدوارکننده‌ای را می‌توانیم برایش متصور باشیم.

سردار حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه امروز 60 سال از عمر خودروسازی کشور می‌گذرد، بیان داشت: امروز شاهدیم مدیران بسیار خوبی در بخش‌های مختلف خودروسازی و وزارتخانه مربوطه مصمم هستند این وابستگی را قطع کنند و این جای بسی امیدواری دارد؛ گرچه نباید انتظار داشت که در کوتاه مدت اتفاق ویژه‌ای بیفتد اما این ریل‌گذاری ما را به جای خوبی خواهد رساند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه فرماندهی و محور اصلی این کار را وزارت صمت و خودروسازان عهده‌دار هستند، گفت: باید کار میان شرکت‌های اقماری، دانش‌بنیان و ... تقسیم شود.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه اگر کارهای قبلی در بخش خودرو با دانشگاه به نتیجه نرسیده به این دلیل است که قرارداد وجود نداشته است، تاکید کرد: در صورتی که اگر این اقدام انجام شود، سریعا به نتیجه می‌رسیم و حتی می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که از صادرات خودرو ارز‌آوری داشته باشیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات