جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد:

برچیده شدن بساط کالای قاچاق با ثبت کد شناسه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ضمن تأکید بر لزوم ثبت کد شناسه بر روی کالاها گفت: بیشترین حجم مکشوفات قاچاق در البرز مربوط به لوازم خانگی است که در صورت ثبت کد شناسه مسیر کالاهای قاچاق شناسایی خواهند شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «نورمحمد فردی» در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری کرج برگزار شد، با استناد به آمار و ارقام، بیشترین حجم مکشوفات قاچاق را مربوط به لوازم خانگی عنوان کرد افزود: کشف بیش از 2 میلیارد و 258 میلیون تومان قاچاق لوازم خانگی حدود 18 درصد، مبین آن است که در چه زمینه‌هایی کار بیشتر صورت گرفته است.

فردی با تاکید بر لزوم ثبت کد شناسه بر روی این کالاها تصریح کرد: هرگونه کالایی باید از مسیر ثبت کد شناسه به دست مردم برسد تا در این مسیر کالاهای قاچاق شناسایی شوند.

وی با اشاره بر ضرورت ترویج مصرف کالای داخلی، ورود کالای قاچاق خارجی در اقتصاد  کشور را  مضر و  باعث رشد بیکاری قلمداد کرد و گفت: کاهش منابع داخلی، تضعیف تولیدات داخلی، کاهش قدرت درآمد مردم و رشد بیکاری از تبعات افزایش مصرف کالای خارجی به شمار می‌رود.

فردی با تاکید بر لزوم ثبت کدشناسه بر روی کالاها و افزایش سطح نظارت‌ها گفت: امحاء به موقع کالاهای منسوخ شده و کالاهای فسادپذیر، طی مراحل قانونی املاک تملیکی از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزایش بازرسی از فروشگاه‌های بزرگ عرضه و حضور فعال‌تر اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ضمن آموزش و فرهنگسازی، باید شناسایی تخلف و برخورد قانونی نیز صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری با اشاره به رسالت خطیر دستگاه‌ها در مبارزه با امر قاچاق کالا و ارز گفت: جلسات سالانه درمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز به ریاست استاندار به صورت فعالانه برگزار شده و مصوبات آن نیز به اجرا و تحقق رسیده است که به استناد آمار جزو استان‌ها برتر موفق در این زمینه هستیم.

 فردی همچنین با تاثیرپذیر خواندن شرایط پساکرونا در افزایش احتمالی رشد قاچاق کالا و ارز در دنیا، جمهوری اسلامی را کشوری قدرتمند در زمینه حوزه‌های نظامی خواند و گفت: ایران تمامی معادلات سیاسی جهان را بر هم زده است اما لازم است از منظر اقتصادی نیز قدرتمند باشیم تا دشمن موفق به ضربه زدن نباشد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات