سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خواستار شد:

پایبندی به رعایت سه گام اصلی در مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن دعوت مردم به رعایت سه گام اصلی در مبارزه با کرونا گفت: به استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست و رعایت فاصله یک تا دو متری از دیگران دقت جدی داشته باشند و از تجمع و ازدحام خودداری کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  دکتر «حسین کریم» با بیان اینکه متاسفانه در کشور و استان البرز با روند صعودی ابتلا به کرونا رو به رو هستیم، گفت: مردم مانند روزهای اول شیوع کرونا را جدی نمی‌گیرند و همین عادی‌سازی روال زندگی باعث شد در زمانی که همه فکر می‌کردیم کرونا را شکست داده‌ایم، مجددا با حمله  و گسترش آن روبرو شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم باید در کنار وضعیت اقتصادی و کسب و کار در دوران کرونا مورد توجه قرار بگیرد، افزود:حفظ سلامتی و وضعیت اقتصادی هر دو مهم هستند که ستاد ملی کرونا و ستاد استانی تلاش می‌کنند با تصمیم‌گیری درست از آسیب‌های این دو حوزه جلوگیری کنند .

دکتر کریم با اشاره به اینکه رطوبت هوا باعث می‌شود سرعت و انتقال ویروس بیشتر شود، خاطر نشان کرد: استخرها و فضاهای مرطوب خطر ابتلا را افزایش می‌دهند.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به فرهنگ تغییر سبک زندگی در دوران کرونا تاکید کرد و افزود: خیلی از شهروندان می‌توانند به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی که نمی‌توان فاصله ایمن را در آنها رعایت کرد، از دوچرخه استفاده کنند یا با پیاده‌روی در حفظ سلامتی خود کوشا باشند.

وی در پایان از مردم خواست کرونا را جدی بگیرند و همچنان بر رعایت سه گام اصلی در مبارزه با کرونا پایبند باشند.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات