جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 با تشدید بازرسی‌ و نظارت مستمر

البرز؛ بارانداز قاچاق کالای ایران ساماندهی می‌شود

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز در نشست خبری پیش از ظهر روز شنبه - هفتم تیرماه-  با بیان این مهم که کالای قاچاق بزرگ‌ترین آفت اقتصاد کشور است، البرز را به دلیل گسست اجتماعی دارای بالاترین رتبه کشف کالای قاچاق اعلام کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  - تیلدا - حسینی - «یاسر نژاد فلاح» با اعلام این خبر اظهار کرد: این استان به عنوان بارانداز قاچاق کالا با کشف بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق اعم از سیگار، لوازم خانگی و پوشاک در رتبه نخست قاچاق کالا در کشور قرار دارد.

وی رقم کشفیات کالاهای قاچاق استان در سال گذشته را سه هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مقادیر کشف شده در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۰۶ درصدی داشته است.

نژاد فلاح از کاهش قاچاق خودرو در البرز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال یک هزار و ۴۰ پرونده قضایی برای قاچاقچیان کالا در این استان تشکیل شد که تعداد قابل توجهی قاچاق خودروهای گران قیمت نیز در این پرونده‌ها ثبت شده بود اما امسال در این حوزه نیز شاهد کاهش محسوسی هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه جاری طرح شناسنامه‌دار کردن لوازم خانگی در استان البرز کلید خورده است، این طرح را پشتوانه محکمی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد.

نژادفلاح همچنین از تشدید بازرسی‌ و نظارت مستمر و تخصصی در کارخانه‌های تولید لوازم خانگی استان البرز خبر داد و گفت: در این زمینه نیز استان پیشرو در کشور هستیم.

وی افزود: با انجام طرح‌های پیشگیرانه، میزان قاچاق کالا در استان البرز سیر نزولی یافته و میزان کشفیات پوشاک قاچاق نصف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز از تدوین و انعقاد تفاهم نامه‌هایی با برخی نهادها و سازمان‌ها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با هم‌افزایی و تعامل با یکدیگر آمار کشفیات قاچاق را در البرز کاهش دهیم.

وی لغو مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهرک‌های صنعتی اشتهارد را نقطه عطفی در رشد صنعتی و افزایش اشتغال‌زایی البرز اعلام و ابراز امیدواری کرد با بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاران، فرصت مناسبی برای رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در این استان فراهم شود.

 نژادفلاح تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده را وظیفه سازمان املاک تملیکی دانست و گفت: این سازمان از سال گذشته در استان ایجاد شده است. بر اساس قانون برخی از کالاهای قاچاق کشف شده که نمونه مشابه داخلی دارند با وجود داشتن گواهی‌نامه معتبر و قانونی قاچاق محسوب می‌شوند که با هدف حمایت از تولید امحاء می‌شوند ولی سایر کالاها به مزایده گذاشته شده و به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولید دارو در البرز و افزایش میزان کشف داروی قاچاق در البرز گفت: از آنجایی که البرز فاقد سردخانه اختصاصی و مجهز برای نگهداری دارو است، داروهای کشف شده  به تهران ارسال می‌شود. اما به منظور توزیع داروهای کشف شده در البرز درصدد هستیم سردخانه اختصاصی دارو را نیز ایجاد کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشار به مسافری شدن فرودگاه بین‌المللی پیام یکی از مصوبات این کمیسیون را حضور نیروی انتظامی در این فرودگاه اعلام کرد و گفت: در صورت برقراری پروازهای بین‌المللی نیز تدابیر لازم در فرودگاه پیام لحاظ خواهد شد تا از احتمال قاچاق کالای چمدانی نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات