یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 حمایت مالی دولت دسترسی فردیس به اتوبان را تسهیل می‌کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس ضمن اعلام نیاز به حمایت مالی استانداری البرز و فرمانداری فردیس از اجرای کامل رینگ شرقی شهر فردیس و دسترسی به اتوبان گفت: این پروژه که 3سال توسط نمایندگان مردم در پارلمان شهری پیگیری شده است، نیاز به تامین اعتبار دولتی دارد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «رضا اسماعیلی ذبیحی» با اشاره به انجام کلنگ‌زنی جاده کشتارگاه و بلوار کیاتل در شرق شهر فردیس، گفت: پروژه رینگ شرقی شهر فردیس ۳سال است که توسط نمایندگان مردم در پارلمان شهری فردیس پیگیری می‌شود.

وی افزود: جاده کشتارگاه که کمربندی شرقی شهر فردیس محسوب می‌شود از ابتدای کانال شرقی تا جاده شهریار به طول ۳.۵ کیلومتراست که با اتصال به رودخانه فردیس، به جاده مخصوص و اتمسفر متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای هر ۳ فاز پروژه جاده کشتارگاه، بیش از ۳۸ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، افزود:  بخشی از این پروژه از رودخانه تا کانال شرقی حدود ۱۸ میلیارد هزینه خواهد داشت که توسط شهرداری فردیس تامین می‌شود و هزینه احداث پل روی رودخانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود که از  استاندار البرز و فرماندار شهرستان درخواست داریم در تامین اعتبار لازم برای این پروژه در جهت افزایش مسیر دسترسی شهر فردیس و کاهش گره ترافیکی پل فردیس کمک کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر فردیس با بیان اینکه طراحی این پروژه توسط شهرداری فردیس انجام شده اما بخش‌هایی از آن باید در شهرهای همجوار انجام شود، گفت: مشکل این پروژه در محدوده شهرداری اندیشه، شهرستان قدس و روستای هفت جوی با هماهنگی دادستان شهرستان و تعاملات با شهرداری  این مناطق برطرف خواهد شد.

 وی اظهار امیدواری کرد که شهرداری فردیس بتواند با تسریع در عملیات اجرایی فاز اول این پروژه جاده کشتارگاه را  تا پیش از پایان سال جاری و بلوار کیاتل در کانال شرقی را ظرف ۳ ماه  به بهره برداری برساند.

ذبیحی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری در سطح شهر اشاره کرد و افزود:  اگرچه انتظار می‌رفت شهرداری بتواند مناقصات را از مهرماه برگزار کند  که با دو سه ماه تاخیر آغاز شد و  اکنون اجرای آسفالت، جدول گذاری، پیاده‌روسازی و احداث سرای محلات در نقاط مختلف شهر در حال اجراست؛ انتظار داریم ۳ سرای محله در بوستان فردیس،  شهرک کوثر و پیک تا مهرماه به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم سرانه‌های مورد نیاز محلات دیگر را در بودجه پیش‌بینی کنیم و در آخرین سال دوره اول شورای فردیس اقدامات موثرتری برای مردم انجام دهیم. 

وی در ادامه اتمام پروژه بلوار شهدای اقتدار به عنوان رینگ غربی شهر فردیس را از جمله موضوعات مهم برای خود و  شهروندان فردیس ذکر کرد و گفت: بلوار شهدای اقتدار در زمان شهرداری کرج با قراردادی بالغ بر  ۲۱ میلیارد تومان از طریق سازمان همیاری‌های استان البرز  با پیمانکار آغاز شد که پس از  رای دیوان مبنی بر استقلال شورا و انتزاع شهراری فردیس از کرج، پروژه متوقف شد که از طریق تعاملات انجام شده با بخش‌های عمران، خدمات شهر و شهرسازی شهرداری کرج، امیدواریم بتوانیم  کمربندی غربی  فردیس را نیز تکمیل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس همچنین با اشاره به طرح پیشنهادی خود در خصوص خیابان امام حسن مجتبی (ع) گفت: از آنجا که خیابان امام حسن در موازات بلوار شهدا می‌تواند بخشی از ترافیک بلوار اصلی فردیس را حمل کند و حتی در صورت یکطرفه شدن بلوار شهدا مسیر برگشت مناسبی برای این بلوار باشد، اجرای طرح تعریض این خیابان ضرورت دارد.
 
وی افزود: طی صحبتی که با معاونت شهرسازی شهرداری فردیس انجام شد؛ قرار است شهرداری در اسرع وقت لایحه‌ای مبنی بر پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی عوارض برای املاکی که باید عقب‌نشینی کنند با فرصت یکساله به صاحبان این املاک، به شورا ارائه دهد تا در صورت موافقت اعضای شورا و تصویب، طرح تعریض خیابان امام حسن به اجرا برسد.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات