شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 از چهارشنبه این هفته؛

 پروازهای مسافری پیام با اولین پرواز به مقصد اهواز آغاز می‌شود

مدیرکل بازرگانی فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: از چهارشنبه پروازهای مسافری فرودگاه پیام مجددا آغاز خواهد شد و اولین پرواز به مقصد اهواز انجام می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛  - تیلدا حسینی- «مهدی شیخ‌الاسلام» در نشست خبری عصر دوشنبه ضمن اعلام آغاز مجدد پروازهای پیام از چهارم تیرماه گفت: روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته پروازهای کرج - اهواز و بالعکس انجام می‌شود و پروازهای کرج - مشهد و بالعکس نیز در روزهای جمعه و سه‌شنبه هر هفته انجام خواهد شد.

وی وجود فرودگاه را یکی از مولفه‌های شهرهای توسعه‌یافته اعلام کرد و ضمن تاکید بر نقش فرودگاه پیام در توسعه اقتصادی- اجتماعی البرز گفت: تاریخچه فعالیت فرودگاه پیام به پروازهای کارگو و آموزشی برمی‌گردد، اما آغاز پروازهای مسافری در این فرودگاه فصل نوینی را به تاریخ توسعه فعالیت‌های پروازی این فرودگاه گشوده است.

شیخ‌الاسلام ضمن استقبال خوب مسافران از فرودگاه پیام گفت: از آنجایی که سلامت مردم اولویت اصلی خط مشی پیام است و معتقدیم نمی‌توان سلامتی را با صرفه اقتصادی معامله کرد، با دانشگاه علوم پزشکی البرز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که طی آن شیوه‌نامه‌های استاندارد بهداشتی بالاتر از سطح ابلاغ شده برای حفظ سلامت مسافران در نظر گرفته شده است.
 
مدیرکل بازرگانی فرودگاه بین‌المللی پیام ضمن تشریح ظرفیت این فرودگاه و نقش موثر آن در رقابت با سایر فرودگاهها و جذب مسافران گفت: فرودگاه پیام با 10 هزار هکتار زمین دارای پتانسیل بالایی برای توسعه است و با مسافری شدن آن، این ظرفیت بهتر به مردم نشان داده می‌شود.

 وی افزود: با وجودی که طی سه سال گذشته فقط سه هزار و ۶۰۰ هکتار از این اراضی با رعایت استانداردهای کامل ایمنی برای اجرای پروازهای مسافری آماده شده است، تجهیزات آن قابلیت رقابت با فرودگاه‌های خوب کشور نظیر فرودگاه امام را دارد.

شیخ الاسلام ضمن تاکید بر موقعیت سوق‌الجیشی فرودگاه پیام و استقرار آن در «ایران کوچک» و مهد شهرک‌های صنعتی این مهم را نقطه مثبتی در توسعه این فرودگاه و متعاقبا ارتقای اقتصادی البرز تلقی کرد و گفت: چنین موقعیت بکری هم امکان پروازهای آموزشی و کارگو را فراهم می‌کند و هم زمینه گسترش پروازهای مسافری به اقصی نقاط ایران را بوجود می‌آورد.

وی با اعلام این مهم که 90 درصد فارغ‌التحصیلان خلبانی در سطح کشور ضمن آموزش در این فرودگاه مدرک خود را از «پیام» دریافت کرده‌اند، یکی از برنامه‌های مهم این مرکز در آینده را تعمیر و نگهداری انواع هواپیما دانست.

مدیرکل بازرگانی فرودگاه بین‌المللی پیام در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به سرمایه‌گذاری هدفمند در منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: به منظور عدم تکرار اشتباهات سرمایه‌گذاری و پرهیز از انحصارطلبی در منشور جدید سرمایه‌گذاری تلاش کردیم از تعامل دو سویه سرمایه‌گذار با مقامات استانی بهره ببریم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت تمامی آژانس‌های هواپیمایی سعی کردیم نام کرج و فرودگاه پیام را بیش از پیش در صدر لیست پروازها قرار دهیم و باور داریم که با سرمایه‌گذاری هدفمند و آغاز پروازهای بین‌المللی شاهد رضایت مردم و استقبال بیشتر آنان از خدمات این فرودگاه خواهیم بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات