پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رکود کرونایی ایجاب می‌کند؛

ضرورت نگاه کارشناسی ممیزان مالیاتی به درآمد واقعی جامعه

در نشست با مدیر کل و معاونان سازمان امور مالیاتی، ضرورت حمایت از اصناف و در نظر گرفتن شرایط رکود بازار ناشی از کرونا در تعیین مالیات صنوف مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ طی نشستی که با حضور هیئت رئیسه اتاق اصناف و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی با مدیر کل و معاونان سازمان امور مالیاتی استان البرز برگزار شد، اهمیت و جایگاه فعالیت اصناف در چرخه اقتصاد همچنین شرایط حاکم بر بازار در دوران پساکرونا و ضرورت همکاری و تعامل  سازمان امور مالیاتی با اصناف مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 «محمد رضا محمدی» - مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان البرز-  در سخنانی ضمن اشاره به نقش پررنگ و موثر اصناف در عرصه‌های اجتماعی خاطر نشان کرد : اصناف بازوهای توانمندی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور هستند و ظرفیت‌های ویژه این بخش همواره مورد توجه قرار داشته است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی استان البرز  با نگاه تعاملی و اعتقاد به اصل تعامل و همکاری دوسویه با اصناف و در راستای اجرای دستورالعمل‌های این دستگاه که همگی با محوریت توسعه پایدار اقتصادی کشور و کاهش وابستگی‌ها به درآمدهای نفتی تدوین شده است، حرکت می‌کند و تمام تلاش خود را برای  توجیه مودیان مالیاتی با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های روز به کار خواهد گرفت.

محمدی ادامه داد: طرح تنظیم اظهار‌نامه الکترونیکی، ابلاغ الکترونیکی به مودیان مالیاتی، راه‌اندازی دفاتر هیئت‌های حل اختلاف در مناطق مختلف شهر، برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی قوانین و دستورالعمل‌های مالیاتی با همکاری اتحادیه‌های صنفی، تلاش در جهت کاهش مراجعات حضور مودیان مالیاتی به این سازمان و پیگیر تمامی مسائل مرتبط از طریق سامانه الکترونیکی در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

افراد حاضر در این نشست در سخنانی جداگانه، خواستار نگاه کارشناسی ممیزان مالیاتی به درآمد واقعی واحدهای صنفی پس از شیوع بیماری کرونا و در نظر گرفتن آسیب‌ها و خسارات مالی فراوان به واحدهای صنفی شدند.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات