چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاهم‌نامه همکاری میراث فرهنگی البرز با سپاه امام حسن مجتبی؛ 

حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر تاریخی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت

اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با سپاه امام حسن مجتبی تفاهم‌نامه‌ای با محوریت حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر تاریخی و فرهنگی منعقد کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «فریدون محمدی» سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان در قالب میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

او گفت: گردشگری یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی در تمام دوره‌ها بوده است و در این برهه زمانی نیز با توجه به کاهش چشم‌گیر فروش نفت در بازارهای جهانی از جمله ایران و هم‌چنین نامگذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید، بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی گردشگری است.

محمدی افزود: با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت و استاندار البرز در خصوص اهمیت صنایع دستی و هنرهای سنتی و هم‌چنین بررسی ظرفیت‌های موجود در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز مقرر شد تا در چارچوب قوانین و مقررات سازمانی اقدامات مهم و مشترکی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان انجام پذیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: خوشبختانه در این تفاهم‌نامه با توافق طرفین به مفاد خوبی اشاره شده است؛ از جمله این موارد می‌توان به حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر تاریخی و فرهنگی استان، حرکت در مسیر تحقق سند گردشگری، جذب گردشگر، احیا و حمایت همه‌جانبه از تولید و فروش هنرهای سنتی و صنایع دستی هنرمندان، ارتقای سطح آموزش در بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی، برنامه‌ریزی مشترک برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ارائه تسهیلات کم بهره به تاسیسات گردشگری و چندین موارد دیگر اشاره کرد.

محمدی در پایان گفت: این تفاهم‌نامه میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان و این اداره کل منعقد شد و ما آمادگی همه‌جانبه برای ایجاد بسترهای لازم و هم‌چنین همکاری با تمام دستگاه‌های اجرایی نظامی و امنیتی را داریم. البته لازم به ذکر است که هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان البرز است.

انتهای پیام/
  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات