شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی البرز تاکید کرد:

راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی و ایجاد عدالت در ارائه خدمات بهزیستی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی البرز از راه اندازی مراکز مثبت زندگی در استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز   «جواد مردانی» در خصوص تاسیس «مراکز مثبت زندگی» گفت: مهمترین دستاورد تأسیس مراکز مثبت زندگی ایجاد عدالت در ارائه خدمات و همچنین آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی در خصوص تسهیل دسترسی گروه‌های هدف با راه اندازی مراکز مثبت زندگی، گفت: همانطور که در دستورالعمل تأسیس این مراکز آمده، وظایف این مراکز بسیار متنوع و ابعاد کمی و کیفی دارد و تقریبا تمامی وظایف سازمان بهزیستی را در بر می‌گیرد که این وظایف و فعالیت‌ها در جهت ارتقاء سطح رفاه عمومی جامعه هدف بایستی که به کار گرفته شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی البرز در ادامه افزود: خوشبختانه پراکندگی این مراکز در سطح استان و شهرستان‌ها بسیار حساب شده است و به همین دلیل ارباب رجوع به راحتی می‌توانند به این مراکز دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه در این مراکز مددکاران اجتماعی خبره و با تجربه به کار گرفته می‌شوند احتمالا بخش زیادی از مشکلات جامعه هدف در سطح همین مراکز رفع شود و نیازی به پیگیری‌های ثانویه نداشته باشد.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت و کمک به کاهش ترددهای غیر ضروری افراد دارای معلولیت به مراکز و ادارات بهزیستی، گفت: بخش وسیعی از جامعه هدف سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند و متأسفانه به دلیل اینکه معابر شهری و وسایل نقلیه به طور کامل مناسب‌سازی شده نیست، این عزیزان در ترددشان با مشکلات زیادی مواجه هستند؛ ضمن اینکه از نظر اقتصادی هم هزینه‌های زیادی را متقبل می شوند؛ بنابراین چیدمان نیروها در مراکز مثبت زندگی از یک طرف و از طرفی آشنایی مددکاران اجتماعی در این مراکز با اهداف سازمان و فرآیندهای منتهی به این اهداف باعث می‌شود هم از نظر دسترسی راحت و الکترونیکی به خدمات و هم از نظر اقتصادی و صرف وقت و به صورت جامع از نظر رفاه اجتماعی در نهایت بسیار به نفع این عزیزان تمام خواهد شد.

مردانی در ادامه سخنانش گفت: با توجه به اینکه بخشی از جامعه هدف بهزیستی در حاشیه شهرها قرار دارند برای دسترسی سریع به ادارات و مراکز بهزیستی با مشکلات زیادی مواجه هستند و همچنین به واسطه اینکه در زمان مراجعه مشاهده می‌کنند که تعداد زیادی از افراد برای دریافت خدمات، به یک مرکز مراجعه کرده‌اند و گاه کار یا با تأخیر انجام می‌گیرد و یا در حد انتظار پاسخی دریافت نمی‌کنند، طبیعتاً مراکز مثبت زندگی می‌تواند تنها راه رفع این نواقص باشد. ضمن اینکه کلیه طرح‌های سازمان بهزیستی از طریق همین مراکز مثبت زندگی اجرا می‌شود و این مراکز در واقع بخشی از سیستم اجرایی سازمان بهزیستی هستند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات