یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

حاجی قاسمی تاکید کرد

تسریع در تملکات؛ راهکار پیشرفت پروژه‌های عمرانی کرج 

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: پروژه‌های مختلفی اعم از احداث بلوار و تقاطع غیرهمسطح، تعریض و بازگشایی مسیر یا تامین سرانه‌ها در دست اقدام است که متاسفانه به جهت تأخیر در تملک پلاک‌های معارض به صورت نیمه تمام باقی مانده و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.

به گزارش رمزگشانیوز «مهدی حاجی قاسمی» با بیان اینکه پروژه‌های خیابان نهم شاهین ویلا، رینگ 30 متری اسلام آباد، کنارگذر مهرشهر، بزرگراه شمالی و چندین طرح عمرانی در مناطق ده گانه شهر کرج به جهت کُندی تملکات پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارند، گفت: از آنجا که با گذشت زمان هزینه‌های پروژه‌ها به دلیل تورم افزایش یافته و فشار بیشتری را به بودجه شهر وارد می‌سازد، تعیین تکلیف و اقدام برای تکمیل آنها ضرورت دارد.

 دبیر اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه شهردار محترم باید شخصاً مسائل مربوط به پروژه‌ها به ویژه تسریع در انجام تملکات را پیگیر شود و به شورا گزارش عملکرد ارائه دهد، ادامه داد: در سال 99 طبق وعده به شهروندان باید حداقل 30 طرح اولویت‌دار در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، زیرساختی و... به بهره‌برداری برسد که اعتبار آن‌ها با احتساب اعتبارات هزینه شده و تخصیص یافته بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

او گفت: در طرح‌هایی همچون بزرگراه شمالی و مترو که تقریباً آثار و ابعاد استانی و ملی دارند، دولت محترم باید حمایت بیشتری از مدیریت شهری کرج داشته باشد، همچنین در پروژه‌هایی همچون کنارگذر مهرشهر، احداث دریاچه مصنوعی کرج یا جنگلکاری اراضی باغستان که به نوعی نیازمند تعامل ادارات کل استان هستند نیز مساعدت استانداری البرز می‌تواند گره‌گشای امور باشد تا بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

 حاجی قاسمی در پایان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش غیرمنطقی هزینه‌ها به نظر می‌رسد شهرداری کرج باید ظرفیت انجام امانی برخی پروژه‌ها و استفاده بهینه‌تر از منابع انسانی و مالی را ایجاد کند و در مراحل پایانی احداث پروژه زیرگذر ماهان-باغستان شاهد بودیم که عملیات عمرانی به واسطه مشارکت ماشین آلات و نیروهای سازمانی با سرعت مطلوب پیش رفت و با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات