شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس آگاهی البرز خبر داد:

دستگیری سارقان مسلح در البرز

رئیس پلیس آگاهی البرز از شناسایی و بازداشت سارقان مسلح در البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز؛ سرهنگ محمد نادربیگی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، در خصوص پرونده سرقت مسلحانه در کرج گفت: سه سارق مسلح به خانمی که به سمت خانه می رفته با سلاح گرم حمله می کنند، دست و پای او را می بندند و در انباری خانه محبوس و اقدام به سرقت حدود یک میلیارد و نیم طلا می کنند و همچنین خودرو لندکروزی که در خانه نیز بوده را به سرقت می برند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اقداماتی که در پلیس آگاهی انجام شد، سه نفر اعضای باند در سه منطقه مختلف کرج شناسایی و دستگیر شدند. متهمان از سارقان حرفه ای بودند و ماشین را به فرد دیگری فروخته بودند. هر سه نفر به سرقت اعتراف کردند و فردی که خودرو را به قیمت دو میلیارد تومان به او فروخته شده بود نیز دستگیر شد.

نادربیگی از اقدام به قتل توسط یکی از سارقان این پرونده خبر داد و افزود: یکی از اعضای باند، نزدیک به دو سال پیش قتلی را با انگیزه مالی انجام داده بود که طی تحقیقات جسد فرد به صورت مثله در اطراف ماهدشت کشف شد. در زمان دستگیری نیز یک قبضه سلاح کمری جنگی با 8 تیر فشنگ کشف شده است.

شناسایی و بازداشت سارقان نوجوان در کرج
رئیس پلیس آگاهی البرز در خصوص باند سرقت زورگیری در کرج گفت: 3 نفر با خودروی پژو 206 سفید و پژو پارس خاکستری در حومه کرج مانند شهریار، فاز یک اندیشه کرج و حوزه فردیس به سرقت اقرار کردند و 6 نفر مالباخته این افراد را شناسایی کردند. سن سارقان بین 15 تا 20 سال است که یکی از آن ها سه فقره سابقه کیفری دارد.

بازداشت سارق با صد فقره سرقت به ارزش 830 میلیون تومان
وی در ادامه ی اقدامات آگاهی البرز به بازداشت سارق دیگری اشاره کرد و گفت: فردی مظنون به سرقت منزل با مقداری طلا دستگیر شد که خواهر وی فاکتورهایی را به دادسرا مراجعه می کند. اما بعد از تحقیقات آگاهی هنگامی که متوجه شدند این فاکتورها جعلی است، مجدد به مرجع قضایی منعکس و بازداشت شد. متهم سابقه دار و اسمش را اشتباه گفته است. وی که از 5 استان تحت تعقیب است، تا امروز به صد فقره سرقت منزل اعتراف کرده است که از این تعداد، 13 فقره شناسایی شده است و ارزش اموال 830 میلیون تومان بوده است. خواهر وی و فردی که طلاها را از آن ها خریداری می کرده، دستگیر شده است.

نادربیگی افزود: این فرد با خودروهایی مانند ماکسیما سفید، زانتیا نقره ای رنگ، پژو 206 خاکستری، سمند سفید، پژو 405 نقره ای و پژو پارس سفید رنگ، برای سرقت استفاده می کرده است.

وی در خصوص سرقت های کیف قاپی در البرز گفت: افرادی  با خودروهای پراید سرقتی در مناطق کمال آباد و مهرشهر از خانم ها کیف قاپی می کردند که پس از بازداشت سه نفر، به 65 فقره سرقت اعتراف کردند که 28 نفر مالباخته نیز شناسایی شده اند.

سرقت خودرو و گوسفند توسط سه جوان البرزی
رئیس پلیس آگاهی البرز در ادامه از سه فقره سرقت مسلحانه در استان البرز خبر داد و گفت: سه نفر جوان با سوار شدن به خودرو و تهدید راننده با سلاح شکاری اقدام به سرقت خودرو می کردند و پس از آن اقدام به زورگیری از افراد مختلف می کردند. از جمله سرقت ها حمله به چوپان ها و سرقت گوسفندان بوده که در یکی از سرقت ها و با مقاومت دامدار، وی را به قتل رسانده اند.

نادربیگی در پایان سخنانش یادآور شد: در این پرونده دو نفر دستگیر و نفر سوم خود را از ساختمان به پایین پرتاب و فوت شد. از جمله سرقت های آن ها، سرقت یک خودروی چری در جاده صفادشت، سرقت یک خودروی پراید در فردیس، سرقت گوسفند در ماهدشت و...، که مجموع سرقت های آن ها 5 فقره سرقت مسلحانه و 2 فقره قتل است که به یک قتل اعتراف کرده است.

انتهای پیام/


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات