جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 تشدید نظارت استاندارد بر تجهیزات شهربازی

مدیر کل استاندارد البرز گفت: به منظور پیشگیری از حوادث جبران ناپذیر و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، از ابتدای سال جاری تاکنون 100 مورد بازرسی و بازدید فنی- ایمنی از وسایل و تجهیزات شهربازی‌های استان انجام شده است.

به گزارش رمزگشا نیوز  «فتانه شکرالهی» تصریح کرد: استاندارد برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و پار‌ک‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری است، بنابراین فعالیت تجهیزات تفریحی که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند، اعم از تجهیزات شهربازی، پارک آبی، زمین بازی، سازه‌های بادی و آبی بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع بوده و ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی هستند.

وی یادآور شد: شرکت‌های دارای تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد تمامی شهربازی‌های استان را طبق برنامه زمان‌بندی شده در طول سال بازرسی و از نظر فنی و ایمنی بازدید می‌کنند.

شکرالهی به شهروندان توصیه کرد: هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی‌ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد آن اطمینان حاصل کنند.

مدیر کل استاندارد البرز همچنین از آنان خواست هر گونه موارد تخلف را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان جهت رسیدگی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات