یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با هدف تثبیت حاکمیت دولت بر عرصه‌های مرتعی و جنگلی

ده هزارهکتار اراضی ملی شهرستان نظرآباد سند تک برگی دریافت کردند

سند تک برگی مالکیت بیش از ده هزارهکتار از  اراضی ملی شهرستان نظرآباد باهمکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان به نام دولت صادر شد.

به گزارش رمزگشا نیوز  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد در این خصوص گفت: اسناد مالکیت تک برگی اراضی ملی شهرستان نظرآباد با محوریت نقشه رقومی و رعایت استانداردهای کاداستر به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور صادر شد.

احد سیفی افزود: با تثبیت اسناد مالکیت دولت در عرصه‌های ملی، زمینه سوء استفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب و کسانی که به عرصه‌های منابع طبیعی چشم طمع و تعرض دارند کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام این امر علاوه بر اجرایی کردن فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری و مبارزه با مفاسد اقتصادی، یکی از بسترهای مهم و اساسی جهت توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و تولید و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی بوده و تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

 سیفی مقابله با تخریب، تصرف، ساخت و ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و مسکونی را از جمله اهداف اخذ سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت عنوان کرد.

وی هدف از این اقدام را تثبیت حاکمیت دولت بر عرصه‌های مرتعی و جنگلی دانست و گفت: اسناد مالکیت اخذ شده مربوط به پلاک‌های ۲۰ اصلی موسوم به سیاه جوی، ۲۲ اصلی موسوم به قارپوز آباد و ۱۷ اصلی موسوم به صفر خواجه جمعا به مساحت بیش از۱۰هزار هکتار به نام دولت بانمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اخذ شده است.

در انتها سیفی ضمن تشکر از همکاری همه جانبه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان، استمرار اینگونه تعاملات و همکاری‌های متقابل را به نفع مردم و دولت دانست.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات