پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عسگری خبر داد:

آغاز پویش خیرات ماندگار با مشارکت البرزی‌ها

اولین پروژه خیریه در پویش خیرات ماندگار با مشارکت شهروندان و خیرین ماندگار استان البرز احداث خواهد شد.

به گزارش رمزگشا  حمیدرضا عسگری گفت: در دوره بیماری کرونا و قرنطینه بسیاری از همشهریان نتوانستند برای عزیزانشان مراسم تحریم برگزار کنند به همین دلیل طی برنامه ریزی‌هایی که انجام گرفت سازمان در قالب پویش خیراتِ ماندگار، فرصتی را برای این خانواده‌ها ایجاد کرده است تا با مشارکت در احداث پروژه‌های خیریه مختلف، بتوانند ضمن اهدای صدقه جاریه و خیرات، یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه دارند که به عنوان اولین پروژه، احداث خانه مادر و کودک در راستای نگهداری از کودکان گروه سنی الف و ب جهت کنترل حضورشان در محیط آرامستان تعریف شده است.

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره به اینکه مشارکت در این پروژه نوعی صدقه جاریه است گفت: معمولا در رسومات فرهنگی‌مان هنگامی که فرد فوت می‌کند، بازماندگان با برگزاری مراسم ترحیم، خیرات و نذورات اهدا می‌کنند تا فاتحه‌خوانی و طلب بخشش توشه آخرت اموات‌شان شود، در صورتیکه با انجام خیرات ماندگار مانند مشارکت در این پروژه، نام اموات بر تابلوی یادبود درج تا برای همیشه، با ذکر فاتحه یاد ایشان زنده نگه داشته شود. بدون شک ثواب مشارکت در این نوع پروژه‌ها به دلیل همکاری در کاهش تبعات و آسیبها اجتماعی،  کمتر از ساخت مدرسه و مسجد نخواهد بود.

رئیس سازمان خاطرنشان کرد: این پروژه در ضلع جنوبی باب‌الرضا با مساحت ۲۰۰ متر مربع سالن نگهداری کودکان و ۳۰۰ متر مربع فضای بازی روباز و امکاناتی نظیر اتاق ویژه مادر و کودک شیرخوار، سالن بازی کودک و  سرویس بهداشتی و ... تحت نظارت سازمان و توسط مرکز نیکوکاری شمیم بهشت احداث خواهد شد.

در پایان رئیس سازمان ابراز امیدواری کرد تا با حضور و مشارکت خیّرین و شهروندان این طرح بتواند به مرحله اجرایی برسد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات