جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی‌توجهی به اصول مهندسی در ساخت و ساز در شهر چهارباغ حادثه آفرید

3 کشته و یک مجروح بر اثر حادثه فرو ریختن منزل مسکونی

به گزارش رمزگشا  فرزاد سلطانیان مسئول آتش‌نشانی و جانشین معاونت خدمات شهری شهرداری چهارباغ ضمن تایید این حادثه گفت : در ساعت 25/14 روز جمعه 23 خرداد در پی  تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر وقوع حادثه فروریختن ساختمانی 3 طبقه واقع در شهرک علوی مهدی آباد بلافاصله آتشنشانان و نجات‌گران آتش‌نشانی شهرداری چهارباغ ، مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری چهارباغ، سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرج و عوامل حوزه معاونت خدمات شهری منطقه 3 شهرداری کرج با 3 دستگاه آمبولانس ،یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، خودروی فرماندهی عملیات بحران به همراه تجهیزات ویژه به محل حادثه اعزام شدند.

با حضور نیروهای امدادی در محل مشخص شد که یک ساختمان به صورت کامل فرو ریخته و تعدادی از ساکنین در زیر آوار محبوس شده‌اند.

عوامل فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ، بخشداری، دهیاران، مدیریت بحران، اورژانس، هلال احمر، کلانتری، بسیج و نیز سرپرست شهرداری چهارباغ که خود شخصا فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت، در محل حضور داشتند .

سلطانیان افزود: با توجه به محدودیت فضای عملیاتی بیش از 20 نفر از آتش‌نشانان شهرداری چهارباغ و سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرج و تعدادی از عوامل هلال احمر شهرستان ساوجبلاغ با انجام عملیات آوار برداری و با استفاده از تجهیزات ویژه پس از نزدیک به 7 ساعت تلاش یک نوجوان 12 ساله و دو آقای 30 و 60 ساله که زیر آوار به شدت مجروح شده بودند را نجات دادند.

متاسفانه پیکر 2 خانم 50 و 25 ساله که به دلیل شدت حادثه در دم جان باخته بودند را از زیر آوار خارج که تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل شد.

شایان ذکر است فرد 60 ساله در مسیر بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده دار فانی را وداع گفت.

به گفته کارشناسان بی‌توجهی و عدم رعایت سازنده به اصول مهندسی  در ساختمان مذکور ، عدم توجه به اخطار های شهرداری و ... باعث بروز این حادثه شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات