جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با هفته بهزیستی؛

مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در البرز افتتاح می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان البرز در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در مورد آخرین تمهیدات اندیشیده شده در جهت راه‌اندازی مرکز جامع و درمان اعتیاد گفتگو کرد.

به گزارش رمزگشا   دکتر اسدالله حیدری در این نشست که با حضور دکتر نورمحمد فردی بیرانوند معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار البرز و دکتر رحمان علیجانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، مهمترین کار این مراکز جامع را سم زدایی، بازتوانی، آموزش‌های جامعه پذیری برای بیمار و خانواده و اشتغال مصرف کنندگان عنوان کرد و گفت: این افراد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد نگهداری خواهند شد.

پس از این جلسه که چالش‌ها و موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت و تمهیدات لازم جهت آماده سازی این مرکز اندیشیده شد، از ۲ مرکز جامع درمان اعتیاد (آقایان و بانوان ) و یک مرکز ماده ۱۵ تحت نظارت بهزیستی البرز بازدید به عمل آمد.

ایجاد و تاسیس مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد به عنوان یکی از پروژه‌های بهزیستی در سال ۹۹ از اواخر سال گذشته در البرز کلید خورد که در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.

این مراکز با ظرفیت ۵۰ نفر برای خانم ها و ۱۰۰ نفر برای آقایان آماده ارائه خدمات به معتادان شده است؛ بطوریکه دراین مراکز به جای اقدامات  پراکنده ، درمان‌های کوتاه و مقطعی تلاش می‌شود تا درمان های سرپایی، سم زدایی اولیه ، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال در این مراکز تجمیع شود.

بهزیستی با صرف مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی در تجهیز مراکز جامع درمان اعتیاد استان البرز همکاری لازم را داشته است.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات