جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با سیزدهمین سال گرامیداشت شمیم رضوی؛

خورشید دهه کرامت در البرز طلوع می‌کند

مسوول شبکه جوانان رضوی و مسوول ستاد برگزاری جشن‌های دهه مبارک کرامت در استان البرز گفت: برگزاری ۱۴۰ برنامه ویژه دهه کرامت در این استان پیش‌بینی شده است تا بار دیگر شمیم رضوی در آسمان البرز استشمام شود.

به گزارش رمزگشا  حمزه قزلباش روز شنبه در نشستی که به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم دهه مبارک کرامت در هیات رزمندگان غرب کرج برگزار شد، گفت:‌ همزمان با آغاز دهه مبارک کرامت ۲ گروه از خادمین حضرت ثامن الحجج (ع) با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وارد استان می‌شوند.

وی گفت: این کاروان‌ها روز جمعه ششم تیرماه وارد کرج شده و در روز شنبه برای شروع رسمی جشن دهه کرامت به حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج می‌رسند تا جشن دهه کرامت به طور رسمی آغاز  شده و خادمان رضوی طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده به شهرستان‌ها اعزام شوند.

قزلباش با بیان اینکه محل استقرار و استراحت خادمان حضرت در مهمانسرای سپاه استان است، گفت:‌ به دلیل رعایت فاصله بهداشتی به غیر از مسوول گروه و یک نفر از شبکه جوانان فرد دیگر همراه کاروان نخواهد بود و خادمین در ولادت حضرت در مصلی نماز جمعه کرج حضور خواهند یافت.

در ادامه این نشست سردار نادر ادیبی، مسوول هیات رزمندگان اسلام استان البرز گفت: با توجه به تجربه سیزدهمین سال اجرای برنامه دهه مبارک کرامت و زیر سایه خورشید امید است امسال با برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام شده بتوانیم توفیقات بیشتری را در خصوص اشاعه سبک زندگی رضوی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سوری معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی  در استان البرز  نیز به توسعه فرهنگ و سبک زندگی رضوی اشاره و تصریح کرد: وظیفه تمام خادمان و افرادی که در این وادی فعالیت می‌کنند این است که زندگی زیبای رضوی را به همه مردم نشان دهند.

وی افزود: انتظار می‌رود مراسم دهه کرامت و زیر سایه خورشید با این هدف برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم دلها را هرچه بیشتر به سمت علی بن موسی الرضا (ع) روانه کنیم و این امر وظیفه خادمین است.

 عباس قاضی خانی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان البرز و مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز با اشاره به دوری چند ماهه مردم از زیارت امام رئوف ابراز امیدواری کرد خادمان بتوانند سراسر استان را در این ایام به نام حضرت رضا (ع)عطرآگین کنند.

قاضی خانی گفت: یکی از محسنات وجود ویروس کرونا را شروع رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه عنوان کرد و افزود: این همدلی به گونه‌ای بود که ضمن تامین نیازهای بهداشتی داخل کشور، صادر کننده مواد بهداشتی به دیگر کشورها نیز شویم.

وی اضافه کرد: در استان البرز در  ۳ مرحله رزمایش مواسات در قرارگاهی زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان سبدهای کالایی تهیه و تقدیم مردم شد و افتخار این را داشتیم که ما هم در این رزمایش با نام علی بن موسی الرضا (ع) با ۷ هزار سبد کالا(۲۵۰۰ سبد کالا از طرف آستان قدس رضوی و ۴۵۰۰ بسته توسط خیرین و خادمین حضرت ) در این رزمایش به عنوان «سفره مهربانی» شرکت کرده و به نیازمندان شناسایی شده در سطح استان اهدا شود.

قاضی خانی به برگزاری برنامه‌های دهه مبارک کرامت توسط  شبکه جوانان رضوی با همکاری شبکه گسترده هیات رزمندگان و با پشتیبانی کانون‌های مرکزی خادمیاران رضوی در ۱۴ شهر و شهرستان اشاره کرد و گفت: همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) سبد‌های کالا بین نیازمندان کشور توزیع می‌شود.

قاضی خانی در پایان یادآور شد:‌ در این روز از ۸ نفر کادر درمانی منتخب و خادمیاران رضوی فعال در عرصه تامین اقلام بهداشتی و گند زدایی معابر و کمک کننده به مدافعین سلامت با اهدا هدایای آستان قدس رضوی تقدیر به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است کانون‌های خدمت رضوی این برنامه را همزمان در نماز جمعه تمامی شهرها اجرا خواهند کرد.

دهه اول‌ ماه ذی‌القعده در فاصله بین ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) و ولادت حضرت امام رضا (ع) مقارن با برپایی جشن‌ها، آئین‌ها و شاد‌باش شیعیان و قدوم موالید نورانی این دهه است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات