دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 در نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج مطرح شد

تجهیز دامداری‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: در حال حاضر ۱۶۸ واحد دامی در کرج فعال است که تا پایان سال جاری 55 درصد از این واحدها به سیستم تصفیه فاضلاب تجهیز می‌شوند.

به گزارش رمزگشا  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، یکی از برنامه‌های در دست اقدام واحدهای دامی را تجهیز آن‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب دانست و گفت: در حال حاضر ۱۶۸ واحد دامی در کرج فعال است که تا کنون حدود ۲۵ درصد این واحدها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده‌اند. 

اسماعیل صارمی با بیان اینکه در کنار مدیریت منابع آبی باید به فکر مدیریت فاضلاب دامداری‌های این شهرستان باشیم گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده امید است تا پایان سال جاری ۳۰ درصد دیگر از این واحدها به سیستم تصفیه فاضلاب تجهیز شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در ادامه به گسترش شهری و ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون نظام جامع دامپروری، هر واحد تولیدی اگر مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کند باید منتقل شود ولی دستگاه‌های مدعی همچون شهرداری نیز باید شرایط انتقال را فراهم کنند.

این مسئول با اشاره به فعالیت تعدادی از دامداری‌های کرج در محدوده شهر و روستا، یادآور شد: از ۱۶۸ واحد دامی سبک و سنگین صنعتی و سنتی حدود ۲۰ درصد در بافت مسکونی قرار دارند که در تلاش هستیم با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های ذیربط زمینه تغییر مکان این واحدها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات