سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان البرز خبر داد:

راه اندازی میز خدمت الکترونیک در آینده ای نزدیک

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان البرز از راه اندازی میز خدمت الکترونیک و اپلیکیش میز خدمت مشترکین بر روی گوشی تلفن همراه خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز؛ سعید غفاری با اشاره به چشم انداز این امور گفت: چشم انداز امور فناوری اطلاعات گاز استان البرز دستیابی و حفظ جایگاه برتر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بین شرکت های گاز استانی با رویکرد بکارگیری تکنولوژی‌های نوین در راستای رضایت ذی نفعان است.

وی همچنین ماموریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات را اینگونه عنوان کرد: رسالت راهبردی امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان البرز با اعتقاد به اهمیت توسعه علم و فناوری به عنوان شرط تعالی سازمان و ارتقاء سطح و کیفیت زندگی مردم با راهبرد افزایش اثربخشی کارآیی پژوهش و فناوری است. لذا از تعامل با شرکت ها، سازمان ها و موسسات دانش بنیان در زمینه فناوری های نوین در محیط شرکت حمایت می کند.

 سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان البرز خاطر نشان کرد: در دسترس قرار گرفتن شبکه اینترنت و اینترانت در کلیه ادارات تابعه، سیستم ویدئو کنفرانس، مانیتورینگ تجهیزات شبکه کلیه ادارات در بستر اینترانت، دسترسی هماهنگ کننده به سرویس‌های سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز به اشتراک گذاردن سرویس‌های داخلی برای سایر دستگاه‌ها در بستر شبکه اینترانت ملی، بروزرسانی زیر ساخت میز کار مجازی در شبکه‌های اینترنت و اینترانت، ایجاد زیرساخت‌های مرکز داده ستاد، تهیه سیستم فایل پشتیبان در دو بستر اینترنت و اینترانت و شهر جدید هشتگرد ، همچنین بروزرسانی و توسعه سامانه دفاتر پیشخوان بخصوص در زمینه اشتراک پذیری و توسعه سایر خدمات الکترونیک در کل استان از جمله اقدامات این امور در بخش شبکه و سامانه‌های کاربردی است.


سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان البرز خبر از راه اندازی میز خدمت الکترونیک داد و گفت: به زودی میز خدمت الکترونیک در شرکت گاز استان البرز راه اندازی می شود. به طوری که مشترکین از راه دور و با مراجعه به سایت شرکت گاز استان البرز، درخواستشان را به صورت فرم مخصوص در سامانه ثبت می‌کنند، در نهایت میز خدمت الکترونیک، درخواست وارده را به امور مربوطه ارجاع خواهد داد و پاسخ مربوطه از طریق میز خدمت یا کد رهگیری قابل پیگیری است.

وی راه اندازی نرم افزار میز خدمت مشترکین را یکی دیگر از اقدامات این امور در راستای الکترونیکی شدن خدمات دانست و گفت:  این نرم افزار قابلیت نصب و استفاده از طریق تلفن همراه مشترک را دارد و می توان با آن علاوه بر مشاهده قبوض، اقدام به پرداخت آن‌ها نیز کرد. همچنین می توان آخرین رقم کنتور جهت تسویه حساب از طریق این نرم افزار را با صحت سنجی از طریق ابزارهای GIS ی ثبت کرد. در این طرح می توان همیاری و مشارکت مشترکین را داشته باشیم. زیرساخت های آن فراهم است و پس از تست نهایی راه اندازی می شود.

غفاری در بحث زیرساخت های شبکه تصریح کرد: امن سازی در لایه های مختلف شبکه به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده و در حال اجرا است.

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص پشتیبانی فنی نیز اظهار داشت: با راه اندازی سامانه پشتیبانی فنی(Help Desk)، ضمن یکپارچگی آن با سامانه اتوماسیون اداری، درخواست همکاران ثبت و پیگیری‌های آن از طریق همکاران پشتیبانی انجام می شود.

غفاری در پایان به برنامه های جاری این امور اشاره کرد و گفت: راه اندازی خط دوم E1 در راستای تسهیل ارتباطات مشترکین در خصوص پرداخت قبوض، مهیا کردن سیستم های HA  حفاظتی در بستر اینترنت و اینترانت، بهبود سامانه بی سیم امداد در کل استان، توسعه و بهبود زیرساخت شبکه APN به منظور مهاجرت کامل از صدور قبوض گاز از روش سنتی به آنی، بهبود سامانه های جاری همچون اتوماسیون اداری، مشترکین، آرشیو الکترونیک، تکریم ارباب رجوع، دفاتر پیشخوان، استقرار سامانه جامع گازرسانی نفتا و راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی قبوض را از اهم برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات