دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی کرج خبر داد

ارائه تسهیلات بانکی با سود 9 درصد برای توسعه کشت گلخانه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به حمایت دولت از  سیستم نوین آبیاری گفت: دولت برای ایجاد کشت گلخانه‌ای تسهیلات بانکی با سود 9 درصد ارائه می‌دهد و۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه طرح را کمک بلاعوض می‌کند.

به گزارش رمزگشا  «اسماعیل صارمی» روز شنبه در حاشیه تور رسانه‌ای که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان کرج انجام شد، گفت: از آنجایی که کشت گلخانه‌ای سطح امنیت غذایی را تامین می‌کند، کیفیت محصول را ارتقا می‌دهد و  بازدهی آن نیز بین هشت تا ۱۰ برابر کشت‌های زمینی است، به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای حرکت کرده‌ایم.

صارمی با اشاره به ارایه تسهیلات بانکی با سود 9 درصد از طرف دولت برای ایجاد کشت گلخانه‌ای، افزود: دولت از کشاورزانی که اراضی خود را به سیستم نوین آبیاری مجهز کنند حمایت کرده و ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه طرح را به صورت کمک بلاعوض حمایت می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع آبی توضیح داد: فقط ۴۰ درصد از منابع آبی شهرستان کرج در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و مابقی برای آب شرب مصرفی شهروندان است.

وی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را از جمله برنامه‌های مدیریت منابع آب برشمرد و گفت: از آنجایی که استفاده از این روش محصول را از هر گونه آفت و بیماری حفظ می‌کند و سبب افزایش میزان و کیفیت تولید می‌شود، درصدد توسعه این سیستم آبیاری در کرج هستیم؛ در این راستا برای هر هکتار از اراضی کشاورزی،۱۷ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بانکی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت تولید بخش کشاورزی در این شهرستان پرداخت و گفت: کرج با ۱۲۶ کیلومتر مربع وسعت حدود هشت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد. حدود چهار هزار هکتار از این اراضی زراعی بوده که سالانه ۱۲۵ هزار تن محصول از آن برداشت می شود. همچنین از ۳۸۰۰ هکتار اراضی باغی این شهرستان نیز سالانه ۷۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات