یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون اول قوه قضائیه در کرج خبر داد:

حمایت قوه قضائیه از تولیدکنندگان و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

معاون اول قوه قضائیه حمایت از سرمایه گذاری صحیح در تولید و برخورد با اهتکارکنندگان و مفسدان اقتصادی را از سیاست های جدید قوه قضائیه عنوان کرد.

به گزارش رمزگشا نیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری البرز ضمن اشاره به اقدامات ظالمانه ی امریکا در 40 سال گذشته گفت: امریکا در طی چهار دهه گذشته اقدامات ظالمانه ی بسیاری را بر مردم ایران روا داشت. سیاستمداران این کشور بعد از اقدامات مستقیم و غیر مستقیم نظامی، سال هاست به تحریم و بلوکه کردن ادامه می دهند.

وی در ادامه سخنانش افزود: بعد از ناکامی هایی که امریکا در این مدت داشته، در سنوات گذشته فشار حداکثری به اقتصاد و معیشت مردم ایران وارد کرده است تا بتواند ایستادگی و مقاومت مردم را هدف قرار دهد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی های بسیاری انجام داد، فشارهای اقتصادی بیشتری را وضع کرد، سایر کشورها را با تهدید همراه خود کرد، تا بتواند مردم ایران را تحت فشار قرار دهد و آن ها در مقابل حکومت واکنش نشان دهند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مردم ایران اعتمادشان به خداست و تربیت شده ی وحی، اسلام و مکتب علوی هستند، گفت: دولت امریکا در چند سال گذشته و با ایجاد تحریم های شدید به دنبال واکنش از سوی مردم ایران بود و تصور می کردند تا قبل از دهه ی فجر سال 96 به هدف اول شان می رسند و مردم به تنگ می آیند. اما امروز می بینیم که یک دهه از تیرماه سال 98 را هم پشت سرگذاشته ایم و امریکا قدم به قدم به جلو می رود اما هر بار متوجه می شود که نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارنگی به مقام واقعی دارد و این قدرت را با کوتاه آمدن به دست نیاورده، بلکه با جهاد، ایمان و استقامت به دست آورده و آن چیزی است که دشمن را نگران، ناراحت و حیران کرده است.

محسنی اژه ای به سیاست های قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه با تمام توان در دو جهت که مکمل هم نیز هستند در حال حرکت است. نخست حمایت از سرمایه گذاری صحیح، حمایت از تولید، حمایت از فعالیت های اقتصادی و حمایت از بنگاه های کوچک و بزرگ در دستور کار این قوه قرار داد و هدف ما این است که مشکلات این واحدها اگر در صورتی که از ناحیه قوه قضائیه باشد برای رفع آنها اهتمام شود و اگر از سوی سایر دستگاه‌ها برای این واحدها مشکلی ایجاد شده باشد کمک و همفکری کنیم تا برطرف شوند.

وی ادامه داد: در سال 97 و سه ماه اول سال 98 تعدادی از بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ که دچار مشکل شده و برخی به تعطیلی صد در صدی رسیده بودند، با کمک های قوه قضائیه مشکلاتشان برطرف شد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به دومین سیاست این قوه که همان مبارزه با مفاسد اقتصادی است، گفت: متاسفانه برخی از سودجویان و مفسدان اقتصادی هستند که برای زندگی دنیوی خود در جهت منافع دشمن حرکت می کنند و از شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی سوء استفاده می کنند. سودجویانی که مواد اولیه را با قیمت ارز دولتی وارد می کنند، در راه تولید قرار نمی دهند، اهتکار می کنند و به دنبال آن باعث بیکاری بسیاری از کارگران می شوند، هنگامی که قیمت ها را بالا رفت و تولید کاهش پیدا کرد، آن مواد را به قیمت آزاد در بازار می فروشند.

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: همان طور که قوه قضائیه از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان و بنگاه های کوچک و بزرگ حمایت می کند، از طرفی دیگر با مفسدان اقتصادی به صورت جدی مقابله خواهد کرد.

 معاون اول قوه قضائیه در پایان سخنانش ضمن تقدیر از عملکرد احمد فاضلیان گفت: یکی از مشکلات جدی دستگاه قضا به دلیل اقدامات ظالمانه دشمنان پرونده‌های کثیر ورودی به دستگاه قضائی است، انتظار ما از رئیس جدید دادگستری البرز این است که با برنامه ریزی که در پیش می گیرد و و با استفاده از ظرفیت‌های استانی، به گونه‌ای عمل کند تا ورودی به دستگاه قضا کاهش یابد.

در پایان مراسم از احمد فاضلیان به دلیل 4 سال فعالیت در دادگستری البرز تقدیر و حسین فاضلی هریکندی به عنوان رئیس کل دادگستری استان البرز معارفه شد.

انتهای پیام/
عکس: فارس البرز
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات