زنده نگه داشتن یاد فاتح با اهدای "نشان فاتح" در کرج

خانی نژاد- خبرنگار زمان؛ مدیرعامل بنیاد فاتح از آیین بزرگداشت زنده یاد محمد صادق فاتح در کرج خبر داد و گفت: اهدای نشان فاتح به عنوان یکی از ارزشمندترین کارها در استان البرز بوده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمدباقر هوشیار در نشست خبری که روز گذشته در خانه هنرمندان جهانشهر کرج برگزار شد؛ به مناسبت بزرگداشت مرحوم محمد صادق فاتح از اهدای "نشان فاتح" به عنوان یکی از ارزشمندترین کارها دراستان البرز یاد کرد.
هوشیار با برشمردن خدمات مرحوم فاتح گفت: با جلسات مختلفی که طی تشکیل کارگروه با افراد با سابقه و تاثیرگذار این شهر در عرصه‌های مختلف داشتیم خدمات مرحوم فاتح در بخش‌های مختلف از جمله به عنوان کارآفرین، مدرسه ساز، نخبه گرا و ساخت بیمارستان مدنی از جمله کارهای او در جهت توسعه و پیشرفت شهر کرج بوده است.
مدیرعامل بنیاد فاتح از دیگر اقدامات مرحوم محمد صادق فاتح را به نقش بانوان در توسعه شهر کرج دانسته و افزود: در ارزیابی میدانی از شخصیت بارز آن مرحوم ودیدگاه‌های او برای توسعه شهر کرج مستندی ارزشمند از زندگی نامه و خاطرات مرحوم در دست تهیه است که در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطرات او مهمترین آن اهدای نشان فاتح به ارزشمندترین کار برای نشان دادن خدمات ایشان است.
او با اشاره به خدمات مرحوم فاتح مرحوم را نماد کارآفرین نمونه اعلام کرد و گفت: با تمام مشکلاتی که در آن زمان بود با ساخت کارخانه‌هایی از جمله جهان چیت، روغن نباتی جهان و ساخت مدارس اقدامات شایان توجهی را در جهت توسعه شهر کرج انجام داد.
هوشیار در خصوص آرامگاهی که مرحوم فاتح در آن آرمیده نیز گفت: با توجه به اینکه بخشی از آن متعلق به اوقاف و بنیاد مستضعفان است تبدیل ان به فرهنگسرا خواهد شد.
هوشیار تاکید کرد که از آن جایی که مالکیت به دست دیگر سازمان‌ها است طی این سال ها بدون استفاده باقی مانده است.
مدیرعامل بنیاد فاتح انجام یاد بود را برای شهر کرج یک برند ارزشمند دانسته و افزود: این شخصیت تاثیر گذار قابل ستایش و تجلیل است و از دیگر شخصیت‌های بارز این استان نیز که در جهت حل مشکلات شهر کرج نقش موثر و پررنگی داشتند از جمله خانم انصاری نیز یاد کرد.
از جمله اقدامات دیگر محمد صادق فاتح احداث زورخانه در خیابان رستم جهانشهر که محل دفتر بنیاد است، ساخت جهانشهر، احداث کارخانجات مختلف و اشتغال به کار زنان و مردان ساکن در کرج، ساخت 400 واحد دستگاه منزل مسکونی برای رفاه حال کارگران مشغول به کار در کارخانه‌ها، مهد کودک، مدرسه و بیمارستان بوده است. 







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات