جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنچه در شورای شهر کرج گذشت؛

از عدم لایحه در حوزه سرمایه تا نیازنظرسنجی برای احداث بازار میوه و تره بار

دهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر کرج با مطرح کردن دو موضوع برگزار شد.

به گزارش رمز گشا نیوز، محمد نبیونی با بیان اینکه شورای شهر لایحه محور است، اظهار کرد: در طول دوره پنجم شورای اسلامی تنها لایحه ای که به شورا ارجاع شده است در خصوص پارک استاد شهریار است که این لایحه در راستای پیشنهاد خود کمیسیون سرمایه گذاری بود.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوع سرمایه گذاری در پروژه های شهری آن هم با رویکرد مشارکت بخش خصوصی به دلایل مختلفی طی سالهای اخیر مورد توجه مدیریت شهری قرار نگرفته، تصریح کرد: در این راستا نشان داده می شود که سازمان سرمایه گذاری اولویت اول شهرداری نیست به طوریکه می توان با کمک این سازمان پروژه های مهم مشارکتی با سرمایه گذاران اجرا کرد.

 
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه رویکرد در سرمایه گذاری باید طولانی مدت شود، گفت: توجه به ظرفیت های موجود نشان می دهد اگر به سمت میدان دادن بیشتر به بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای پروژه ها نرویم و اگر زمینه های لازم برای حضور این بخش نیز فراهم نشود، نمی توان انتظار داشت که امور به نحو مناسب سامان یابد.


در ادامه فریده بزنی بیرانوند گفت: وجود بازارچه های میوه وتره بار در سطح شهر موجب دسترسی آسان شهروندان به مایحتاج زندگی آنها می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به‌عنوان یک نهاد اجتماعی و خدماتی با ایجاد و توسعه روز بازارها به دنبال خدمات‌رسانی بهتر به شهروندانشود، افزود: این بازارچه ها که تحت نظارت شهرداری اداره می شوند اطمینان خاطری را در خانواده برای تهیه مایحتاج خود به وجود آورد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در این زمینه سعی شود تا با راه اندازی بازارهای جدید در سطح مناطق دهگانه کرج دسترسی شهروندان برای تهیه مایحتاج خود را آسان و اطمینان خاطر برای خرید از لحاظ قیمت و کیفیت را به وجود آوریم.

بزنی بیرانوند هدف اصلی از راه‌اندازی روز بازار در نقاط مختلف شهر را ساماندهی دستفروشان ذکر کرد و افزود: با افزایش این بازارها به‌دنبال انضباط ‌بخشی و ساماندهی این قشر از جامعه هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: روز بازارها به‌ صورت مستقیم منجر به اشتغال‌زایی و تامین معیشت شهروندانی می‌شود که از این راه امرار و معاش می‌کنند لذا به‌ طور قطع  منجر به کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات