هدفگذاری تولید انرژی سبز در دولت سیزدهم تا ۱۰ هزار مگاوات

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به سیاست‌های تولید انرژی سبز در دولت سیزدهم گفت: هدف گذاری ما در دولت شهید رئیسی تولید ۱۰ هزار مگاواتی برق از انرژی‌های پاک بود و در این زمینه اقدامات بسیاری نیز انجام گرفت.

محیط زیست- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست نوشت: علی سلاجقه در حاشیه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر چیندائو چین با وزیر محیط‌زیست و منابع طبیعی قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی در تمامی حوزه‌ها با کشور قزاقستان دارد، افزود: انتظار داریم روابط ما با قزاقستان خصوصا در حوزه محیط زیست بیش از پیش گسترش یابد. سلاجقه ضمن دعوت از وزیر محیط زیست و منابع طبیعی قزاقستان برای حضور در نشست کنوانسیون تهران در آبان‌ماه، اظهار کرد: ما برای اجرایی شدن کنوانسیون تهران نیازمند همکاری تمامی کشورهای عضو به ویژه کشور قزاقستان هستیم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت نامناسب کمی و کیفی دریای خزر تاکید کرد: حفاظت از این پهنه آبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما برای حل معضلات زیست محیطی دریای خزر از ظرفیت‌های علمی و فناورانه استفاده می‌کنیم.
سلاجقه گفت: تبادل کارشناس، دانشجو و استاد بین ۲ کشور ایران و قزاقستان برای اجرایی شدن توافقات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما از این مساله استقبال می کنیم.
همچنین در ادامه این دیدار وزیر محیط زیست و منابع طبیعی قزاقستان ضمن تسلیت و ابراز همدردی بابت حادثه تأسف‌بار سقوط هواپیمای رئیس جمهور شهید و تبریک انتخاب رئیس جمهور جدید، گفت: ایران و قزاقستان مسائل مشترک بسیاری دارند که می‌توان در مورد آنها بحث، مذاکره و همکاری داشت. 
یرلان نیسانبایف با اشاره به ۲ مساله مهم تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی تصریح کرد: این ۲ مساله نیازمند اقدام مشترک است و ما حاضریم در مورد این مسائل با جمهوری اسلامی ایران تبادل تجربه داشته باشیم.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات