بازتاب حضور ایرانیان در رسانه‌های بین‌المللی

حضور هموطنان در ایران و دیگر کشورهای جهان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ صدا و سیما نوشت: حضور هم وطنان در ایران و دیگر کشورهای جهان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.
 
 تلویزیون آلمان
 به گزارش کانال دوم تلویزیون آلمان، «سِت.دِ.اف»، دومین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران، آغاز شده (و در حال برگزاری) است. (آیت ‌لله) خامنه‌ای، رهبر انقلاب ایران، با انداختن رای خود به صندوق، مراسم رای‌گیری امروز را افتتاح کرد. در حال حاضر، میان پزشکیان، و جلیلیِ رقابت وجود دارد. از حدود شصت و یک میلیون ایرانی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات امروز، دعوت به عمل آمده است. برنده انتخابات، جانشین رئیس جمهور رئیسی است که بر اثر سانحه سقوط بالگرد جان سپرد.
 
رویترز
رویترز: زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران تا ساعت ۸ شب تمدید شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی ایران گزارش کرد، وزارت کشور ایران زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را تا ساعت ۸ شب به وقت محلی تمدید کرد.

الجزیره
حضور رهبر معظم انقلاب در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری از حضور آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی در تهران منتشر کرد که در حال انداختن رای خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به صندوق هستند.
شبکه الجزیره در این باره گزارش داد: آیت‌الله خامنه ای با ایراد سخنانی اعلام کرد اشتیاق مردم برای شرکت در انتخابات بیش از قبل است و این مایه خرسندی است. ان‌شاء‌الله مردم در انتخابات شرکت کنند و فرد اصلح را در این مرحله انتخاب کنند. مردم باید اراده و همت بالا داشته باشند و به این رقابت پایان دهند. فردا رئیس جمهور انتخاب می شود و ان‌شاء‌الله وی به آبادانی کشور بپردازد و لطف وی شامل مردم و کشور شود.

المیادین
شبکه المیادین با قطع برنامه‌های خود، لحظه مشارکت مقام معظم رهبری در انتخابات را زنده پخش کرد

شبکه تلویزیونی المیادین با قطع برنامه‌های عادی خود لحظه ورودمقام معظم رهبری به حسینیه امام خمینی و شرکت در انتخابات در نخستین ساعت‌های آغاز رای گیری را به صورت زنده پخش کرد.
مجری شبکه گفت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نخستین کسی است که رای خود را به صندوق این انتخابات مهم انداخته است.
 
فرانس ۲۴
صف مقابل حوزه‌های رأی گیری پیش از بازگشایی

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود در ایکس در مورد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز در ایران گزارش داد: مردم تهران پیش از بازگشایی حوزه‌های اخذ رأی مقابل شعب صف گرفته بودند.

واشنگتن پست
چشم ها به تلاش برای مشکلات اقتصادی ایران دوخته شده است

روزنامه واشنگتن پست به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت.
جو اسنِل روزنامه نگار بین المللی واشنگتن پست با انتشار ویدئوی گفت : این به واقع یک حوزه ناشناخته برای ایران است, پس از آن که کسی نتوانست به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری در روز 28 ماه ژوئن معرفی شود. دو نامزد پیشرو اکنون در دور دوم انتخابات در روز پنجم ماه ژوئیه با یکدیگر رقابت می کنند. این دومین بار از زمان انقلاب (اسلامی ایران) در سال 1979 است که انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دور دوم کشیده می شود. انتخابات امسال شاهد پایین ترین میزان مشارکت مردمی بوده است. حدود 40 درصد از حدود 60 میلیون رأی دهنده واجد شرایط در ایران به پای صندوق‌های رأی رفتند و این که یک نامزد اصلاح طلب سبب شد انتخابات به دور دوم کشیده شود.. رئیس جمهور اداره امور روزانه دولت را بر عهده دارد، بر سیاست های داخلی و اقتصادی تأثیر می‌گذارد.
 
العربیه 
مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: مراکز شعب اخذ رای برای شرکت مردم در انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری ایران از ساعت 8 صبح روز جمعه به وقت محلی در سراسر ایران و خارج از کشور بازگشایی شدند.
در این دور از انتخابات حساس ایران دو نامزد اصلاح طلب، مسعود پزشکیان و اصولگرا، سعید جلیلی، با هم رقابت می‌کنند. آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران همه مردم را به حضور و مشارکت گسترده در این انتخابات فرا خوانده است.
 
العهد
شبکه العهد تصاویری از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در سوریه منتشر کرد.
  
فلسطین الیوم
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعت ۸ صبح آغاز شد

دور دوم انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ایران از ساعت ۸ صبح روز جمعه به وقت محلی در سراسر ایران آغاز شد.
به گزارش شبکه فلسطین الیوم؛ در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران دو نامزد یعنی مسعود پرشکیان نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان و سعید جلیلی نامزد مورد حمایت اصول گرا‌ها با هم رقابت می‌کنند.
پس از آغاز مرحله دوم و حساس انتخابات ایران، (آیت الله) علی خامنه ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رأی خود را به صندوق انداخت.
ایشان تأکید کردند که مردم باید با اراده و همت بیشتر در انتخابات شرکت کنند و با انتخاب رئیس جمهور، به این رقابت پایان دهند.
 
نیوز ناین
شبکه تلویزیونی نیوز ناین از آغاز دوردوم انتخابات ریاست جمهوری ایران خبرداد

خبرنگار این شبکه گزارش داد: ایرانی‌ها امروز قرار است در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. در انتخابات روز جمعه، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با یکدیگررقابت می کنند. در این انتخابات در واقع جایگزین (شهید) ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سابق ایران انتخاب می‌شود که در مــه گذشته در سانحه سقوط بالگرد جانش را از دست داد.
 
 العربی 
گزارش خبرنگار شبکه العربی از حضور مقامات ارشد ایرانی در دور دوم انتخابات

حازم کلاس خبرنگار شبکه العربی در ایران، در صفحه رسمی خود در شبکه ایکس، تصاویری از حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوای مقننه و قضائیه و سرپرست ریاست جمهوری پای صندوق رأی جهت مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، منتشر کرد.

 تی آر تی ترکیه
به گزارش وبگاه خبری تی آر تی ترکیه، شعب اخذ رای در ایران امروز صبح برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت خود را آغاز کردند. (آیت الله) خامنه‌ای نیز ساعت ۸ صبح به وقت محلی، رای خود را در صندوق انداخت. دور اول انتخابات شاهد کمترین میزان مشارکت مردم از آغاز انقلاب تا کنون بود و بر خلاف انتظارات، ۴۰ درصد واجدین شرایط در انتخابات رای دادند.
 
خبرگزاری قطر
خبرگزاری قطر نیز با اشاره به آغاز رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند. این خبرگزاری نیز میزان مشارکت ۴۰ درصدی رای دهندگان را در دور اول انتخابات بازتاب داد.

الاخبار
آرای قشر خاکستری در این دوره از انتخابات ایران تاثیرگذار است

الاخبار نوشت اگر قشر خاکستری به شرکت در انتخابات تشویق شود، آرایش در این دور از انتخابات تاثیرگذار است.
روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی به قلم محمد خواجوئی با اشاره به آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح طلب از حمایت برخی شخصیت ها از جمله محمد خاتمی و حسن روحانی، رؤسای جمهور اسبق ایران و نیز محمد جواد ظریف برخوردار است. او با شعار برای ایران وارد صحنه انتخابات شد و خود را منتقد اوضاع کنونی دانست. منتقدان او را به نداشتن برنامه ای مشخص و واضح و کلی گویی متهم می‌کنند. آنها می گویند تمرکز بر مذاکره برای لغو تحریم ها، آنهم در زمانی که غرب به تعهدات خود عمل نکرد، شعاری بیهوده است.
 
خبرگزاری بحرین 
خبرگزاری بحرین در پایگاه اینترنتی خود نوشت: افراد واجد شرایط رای در ایران امروز شرکت در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری را با انداختن رای‌های خود به داخل صندوق آغاز کردند.
در‌های مراکز اخذ رای ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی باز شد و انتخابات تا ساعت ۱۲ امشب ادامه خواهد داشت.
در این دور از انتخابات مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با یکدیگر رقابت می‌کنند. در دور اول که جمعه گذشته برگزار شد پزشکیان با کسب بیش از ۴۲ درصد آراء مردم در صدر قرار گرفت و جلیلی با کسب بیش از ۳۸ درصد آراء در رتبه بعدی قرار گرفت.
 

شبکه تلویزیونی  فرانس ۲۴ 
شبکه تلویزیونی «فرانس ۲۴» در صفحه تلگرامی خود نوشت: دو نامزد نهایی برای حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز ۵ ژوئیه دو گروه سیاسی را نمایندگی می‌کنند: اردوگاه فوق محافظه کار و اردوگاه اصلاح طلب. اما سعید جلیلی و مسعود پزشکیان، هر دو نامزد وفادار به مبانی جمهوری اسلامی اند، اما رویکرد‌های متفاوتی در موضوع گفتگو با آمریکا دارند.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات