مشارکت در انتخابات امیدواری دوستان انقلاب و ناکامی دشمنان اسلام را در پی دارد

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری آثار و برکات فراوانی دارد، گفت: این مشارکت از یک سو موجب امیدواری و شادی دوستان انقلاب اسلامی و از سوی دیگر ناکامی دشمنان اسلام را در پی دارد.

البرز- رمزگشانیوز؛ آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج خطاب به نمازگزاران و مردم بیان کرد: همه باید اقدام به رای داشته باشند و دیگران را تشویق کنند تا شاهد مشارکت بالاتری نسبت به مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری باشیم.
وی ادامه داد: مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری آثار و برکات فراوانی دارد؛ این مشارکت از یک سو موجب امیدواری و شادی دوستان انقلاب اسلامی و از سوی دیگر ناکامی دشمنان اسلام را در پی دارد.
امام جمعه کرج گفت: مردم با هر فکر و عقیده‌ای که هستند برای اقتدار، امنیت و عزت کشور باید بیایند و دیگران را تشویق کنند تا فعالانه در این عرصه رای بدهند و در کار خیر عجله کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بیان کرد: این ماه هر سال پر شور تر از سال قبل دگرگونی ایجاد می کند؛ میلیون ها نفر به واسطه امام حسین(ع) زندگی آن ها تغییر کرده است و کتاب های مختلفی در این زمینه نگاشته شده است .
آیت الله حسینی همدانی گفت: یکی از عوامل ماندگاری نهضت امام حسین(ع) نقش تبیینی و خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) است و این خطبه‌ها موجب شد تا توابین به وجود بیاید؛ در آن زمان مردم اسلام را باحکومت اموی و معاویه می‌شناختند اما در خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) جهاد تبیینی به طور کامل رعایت شد و تحول ایجاد کرد.
وی ادامه داد: خاندان عصمت و طهارت(ع) مردم را در زمینه‌های مختلف قیام امام حسین(ع) آگاه کردند و اگر تبیین نبود زمینه قیام از بین رفته بود و امروز رهبر معظم انقلاب روی تبیین تاکید دارند.
خطیب جمعه کرج گفت : اگر تبیین و سؤالات مردم نباشد برخی با عوض کردن جای شهید و جلاد کاری می کنند که مردم مسیر درست را انتخاب نکنند؛ مردم کوفه دچار جنگ روایت‌ها و تحلیل نادرست بودند و نتیجه این شد که ریحانه حضرت رسول(ص) را به شهادت رساندند ؛ اگر اهمیت ندهیم عده‌ای فرصت پیدا می کنند نسبت به نایب الامام بی ادبی کنند و دل اهل ایمان را به درد آوردند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: اگر تبیین نباشد خدمات گسترده رییس جمهور شهید توسط کسانی که دوران دولتشان عبرت، ذلت و نکبت بود زیر سوال می رود به همین دلیل رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که خدمات را برای مردم بیان کنید تا زیر غبار گرانی‌ها مانند مسکن، گوشت و امثال آن گم نشود اما کار رسانه ای صورت نگرفت.
وی بیان کرد: واقعه کربلا درس‌های گوناگون اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده برای همه ظلم ستیزان دارد؛ ۵۰ سال از انقلاب پیامبر(ص) نگذشته بود که نظام امامت به سلطنت پادشاهی که ریشه آن دنیا طلبی، ریاست طلبی و غفلت از آرمان‌های دینی است تبدیل شد؛ بنابراین هر جا انحراف به وجود آمد قیام لازم است.
امام جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن ۱۸ تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: امروز این نوع ادبیات تا حدوی مغفول مانده است، در دوران کودکی دشمن شناسی، اخلاق فردی و اجتماعی و توجه به ارزش‌های الهی نهادینه می شود و اگر فرد متعهد به باورها و آماده خدمت به مردم تربیت شود باید این تربیت از دوران کودکی شروع شود؛ باید کودکان علاقمند به مطالعه و کتابخوانی و محتواهای ایرانی و اسلامی کنیم.
وی بر توجه به موضوع کتابخوانی و ادبیات کودک در محافل مختلف تاکید کرد.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات