جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز:

سوم خرداد روز مقابله با استکبار و حفظ ارزش‌ها است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز روز سوم خرداد را روز مقابله با جبهه استکبار و حفظ ارزش‌هایی مانند جهاد، مقاومت و ایثار دانست.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دشتکی گفت: امروز در این اقیانوس طوفان زده، مقام معظم رهبری ناخدای کشتی حیات بخش و سعادت بخش انقلاب اسلامی را ناخدایی می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز در ادامه سخنانش گفت: امام (ره) فرمایشات کوتاه و ساده عمیق و پر معنایی داشتند، همانگونه که در خصوص جایگاه والای زن فرمودند: «مرد از دامن زن به معراج می‌رسد» که عصاره آیات الهی نیز به نقش والای زن در امر آموزش و تربیت فرزندان اشاره دارد، ایشان حماسه سوم خرداد نیز فرمودند: « خرمشهر را خدا آزاد کرد».

این مسئول بیان کرد: مبنای سخن امام (ره) را در خصوص آزاد سازی خرمشهر را باید در قرآن و سیره اهل بیت و نگاه توحیدی در مقابله با جبهه استکبار و جهاد، مقاومت و ایثار در زمینه حفظ ارزش‌ها دنبال کنیم. دفاع مقدس و به ویژه سوم خرداد گنجینه ارزشمند و عظیمی است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیاز به تفسیر، تبلیغ و تبیین دارد. چرا که حیات واقعی بشر می‌تواند با این فرهنگ استقرار پیدا کند و حیات و سعادت خوشبخی جامعه در گرو ترویج این فرهنگ است.

جایگاه والای ماه رمضان بر کسی پوشیده نیست
دشتکی در ادامه افزود: جایگاه والای ماه رمضان بر کسی پوشیده نیست و مبلغان و ائمه جماعات بارها آیات و روایت بسیاری در خصوص جایگاه والای شهر خدا برای مخاطبین خود مطرح فرموده‌اند، رمضان، ماه خدا و ماه رحمت و و مغفرت الهی است و کسانی طالب بخشش و مغفرت پروردگار هستند باید در این ماه سبقت بگیرند، همانگونه که نفس کشیدن در این ماه تسبیح است و خواب عبادت است.

وی یادآور شد: این نگاه با عظمت رمضان و این رحمت و مغفرت الهی در جامعه باید توسط شبکه تبلیغی در جامعه و در مکان مقدس مسجد نهادینه شود، همانگونه که امام (ره) فرمودند: «مساجد سنگر هستند این سنگر‌ها را حفظ کنید». این سخن در آن زمان گفته شده که از نظر اعتقادی مبنای آن قرآن و اهل بیت است اما از نظر سیاسی و اجتماعی و آینده نگری چیزی شبیه به معجزه است چرا که گفته می‌شود در پنج الی ۱۰ سال آینده دولت‌های مرکزی، قدرت خود را از دست داده و دولت‌های محلی صاحب دولت خواهند شد که این دولت‌های محلی در محله و در کانونی محکم، مقبول، جامع و جذاب مسجد به وجود خواهد آمد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز در پایان ضمن تبریک ایام به ویژه فرا رسیدن عید بندگی عید سعید فطر گفت: رمضان امسال درس های بزرگی را به ما داد از جمله آن ایثار، فداکاری، نوعدوستی و مواسات بود اگر کنار هم باشیم با مقاومت می توانیم از مدعیان غرب هم جلوتر و قوی باشیم.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات