یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

آئین بزرگداشت شهدای خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد

اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان البرز در مراسم یادبود سید شهیدان خدمت، آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گرد هم آمدند.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نوشت: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان البرز در مراسم یادبود سید شهیدان خدمت، آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان که درسالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با حضور جمعی از مسئولین و خانواده معزز شهدا برگزار شد، گردهم آمدند و در سوگ شهدای راه خدمت نشستند.
در این مراسم با پخش کلیپی از دستاوردهای دولت سیزدهم بالاخص رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی واجرای نمایش و سرود در این زمینه و مدیحه سرایی و تجلیل از خانواده معزز شهدا و همچنین سخنرانی درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرهنگ خورشیدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع)، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان البرز، یاد و خاطره شهدای راه خدمت را گرامی داشتند.
غلامرضا درکتانیان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت شهادت شهیدان راه خدمت، اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می‌توانند دستاوردهای شهدای راه خدمت را بازگو کنند و رسالت ما این است که این فرهنگ را تسری دهیم.
درکتانیان به بخشی از دستاوردهای شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای ایشان این بود که با وجود مانع تراشی‌هایی که در مسائل عمومی کشور پیش می‌آمد، تلاش می‌کردند مشکلات به مردم منتقل نشود و این باعث تغییر فرهنگ سیاسی شد و رشد و تعالی و تعامل را به همراه داشت.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خاطرنشان کرد:بحث حکمرانی مجاهدانه دیگر دستاورد ایشان بود که سبب شد روحیه جهادی در مسئولین نیز تقویت شود و ما نیز باید در حوزه فرهنگ این را به جامعه منعکس نماییم.
وی گفت: مصداق بارز حکمرانی مجاهدانه ایشان را می‌توان بر دو مفهوم جهاد و حکمرانی تعبیر نمود که رابطه‌ای دو سویه بین بخش‌های مختلف مردم و دولت شکل گرفت.اساس بر مبنای خدمت به مردم بود که نهادهای دولتی و مردم در این رابطه ضعف های هم را جبران می‌کردند و همدیگر را یاری می‌دادند.
این مقام مسئول افزود: مشروعیت بخشی، گفتمان سازی و تعامل دیگر بارزه ایشان بود که دولت جهادی در این زمینه وسیع تر عمل می کرد که بر اساس اسلام انقلابی افق کارگزاران را بالا برد.
درکتانیان ادامه داد: حضور خود جوش مردم در مراسمات شهید جمهور یکی از نشانه های قدردانی از خدمت رسانی ایشان بود.
وی در ادامه ابراز کرد: از دیگر خصوصیات بارز دولت مردمی و انقلابی، مردمی سازی بود و مردم در ساختار اصلی نقشی مهم ایفا می‌کردند.
این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی افزود: جهش و جهاد علمی در کلیه سطوح و حوزه ها دیده شد و همگان کارهایی که صورت گرفت را مشاهده کردند و همین امر باعث ایجاد امیدواری به آینده برای مردم شد.ایشان اعتقاد به ما می‌توانیم را به ما توانستیم تبدیل نمود که نتیجه آن منجر به عدم وابستگی شد.ایشان همچنین تجربه آموزی و کسب مهارت‌های علمی و عملی را در جوانان و نوجوانان زنده کرد و ضرورت جوان گرایی را که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده به معنای واقعی کلمه در جامعه تبیین و اشاعه کرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، تصریح کرد: وظیفه ما و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه این است که دستاوردهای این شهید راه خدمت را پاس بداریم و همچنین حضور حماسی مردم در مراسم مختلف این شهید بزرگوار، وظیفه ای بر دوش مسئولین گذاشت که بیش از پیش خدمتگذار آنها باشیم.
در این مراسم همچنین سرهنگ احسان خورشیدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، به ایراد سخن پرداخت و در خصوص شخصیت آیت‌الله شهید رئیسی و تبیین دستاوردها و تلاش ایشان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مطالبی را بیان کرد.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات