دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس از طفره رفتن نتانیاهو از توافق آتش‌بس خبر داد

یکی از رهبران ارشد جنبش حماس سه‌شنبه شب در سخنانی در پی مخالفت بنیامین نتانیاهو با توافق آتش بس تاکید کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دستیابی به توافق طفره می‌رود و به همین دلیل آمریکا باید از جانبداری از اشغالگران دست بردارد.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین نوشت: اسامه حمدان از رهبران ارشد جنبش حماس در این باره اظهار کرد: دشمن علیرغم نابودی تمام ابعاد زندگی انسانی در غزه با حمایت و مشارکت آمریکا، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و نقشه‌های آن به دلیل مقاومت ملت ما و رشادت‌های مقاومت نقش برآب شده است.
وی با بیان اینکه موافقت جنبش حماس با پیشنهاد میانجی‌های مصری و قطری در نتیجه مذاکرات مستمری بود که طی آن ما تا حد لازم انعطاف نشان دادیم، گفت: جنبش حماس در جریان مذاکرات رویکرد مثبتی از خود نشان داد و حقوق ملت ما را حفظ کرد.
حمدان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های میانجی‌ها برای رسیدن به توافق، افزود: ما از میانجی‌گران تضمین دریافت کردیم که در صورت تکمیل توافق، نقشی خواهند داشت و اشغالگران را برای اجرای مفاد آن تحت فشار قرار می‌دهند.
این مقام ارشد حماس ادامه داد: این توافق بیانگر یک اجماع ملی برای همه گروه‌های مقاومت و بیان صادقانه خواسته‌ها و حقوق مشروع ملت ما است.
حمدان همچنین تاکید کرد: موافقت حماس با توافق با وجود طفره رفتن نتانیاهو از دستیابی به آن، دولت آمریکا را ملزم به کنار گذاشتن جانبداری از رژیم اشغالگر می‌کند ضمن اینکه موافقت حماس، نتانیاهو را با شکست سیاسی و از دست دادن استراتژی‌اش مواجه کرد.
وی در ادامه اظهاراتش درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح نیز گفت: هجوم به گذرگاه رفح جنایت و تشدید تنش خطرناک علیه تأسیساتی است که تحت حمایت قوانین بین‌المللی بوده و هدف آن تشدید بحران انسانی در نوار غزه است.
بر  اساس این گزارش، نتانیاهو که به هر بهانه‌ای و در راستای منافع شخصی خود مخالف پایان دادن به جنگ در نوار غزه است روز سه‌شنبه مدعی شد که طرح پیشنهادی جنبش حماس با خواسته‌های ضروری این رژیم فاصله دارد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد: هدف از پیشنهاد روز دوشنبه جلوگیری از ورود نیروهای ما به رفح بود، اما این اتفاق نیفتاد.
جنبش حماس روز دوشنبه اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در گفت‌ وگوی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داده است.
شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجیگران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.
وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.
«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسرا است، موافقت کردیم.
وی افزود: منتظریم ببینیم میانجیگران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات