پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت افزایش ایمنی و حفاظت اموال برای پیشگیری از سرقت

رئیس پلیس آگاهی البرز با اشاره به اینکه به طور معمول سارقان درکمین اموالی هستند که از ایمنی پایینی برخودار بوده و یا اوصل ایمنی به طور کلی رعایت نشده و بسیاری از سرقت‌های رخ داده از غفلت شهروندان است؛ از مردم خواست با افزایش ایمنی و حفاظتی در حفظ اموال خود تلاش کنند تا از هرگونه سرقت در این زمینه پیشگیری شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ حکمت اله شجاعی اظهار کرد: با افزایش ضریب ایمنی و سیستم‌های حفاظتی منزل، مغازه و خودرو در حفظ اموال شخصی خود تا حد زیادی از سرقت پیشگیری می‌شود.
شجاعی گفت: سارقان با پرسه‌زنی در کوچه‌ها و قرار دادن تراکت و اوراق تبلیغاتی درلای درب ورودی منازل از خالی بودن این مکان‌ها اطمینان حاصل می‌کنند و در فرصت مناسب دست به سرقت می زنند ضمن آنکه با عناوینی مانند پیک و امثال آن به درب منازل مراجعه کرده و یا در منازلی که دیوارهای آنها کوتاه بوده و یا امکان ورود از پنجره و بالکن فراهم است برای ورود به منزل استفاده می‌کنند.
وی درخصوص راهکارهای پیشگیری از سرقت منزل و اماکن خصوصی یادآورشد: مردم افراد ناشناس در سر کوچه و محلات را به پلیس گزارش کنند.
رئیس پلیس آگاهی البرز یادآورشد: چنانچه تراکت تبلیغاتی در لابلای درب منزل شما یا همسایه ها گذاشته شده، آنها را بردارید و به افراد غریبه تحت عنوان پیک یا مامور سازمان‌های برق، گاز، آب اعتماد نکرده و قبل از شناسایی کامل درب را باز نکنید و اجازه ورود به ساختمان را ندهید.
وی گفت: برای اطمینان بیشتر، مردم از درب‌های ضدسرقت و قفل های کتابی استفاده کرده و منزل و اماکن خود را به دوربین مداربسته و سیستم‌های هشدار دهنده مجهز نمایند.
شجاعی تأکید کرد: رانندگان از پارک کردن خودرو درمحیط های خلوت و تاریک در یک منطقه به مدت طولانی خودداری کرده و حتی‌الامکان از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنند.
وی گفت: همچنین از ابزارهای امنیت خودرو شامل قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر، جی پی اس و سوییچ مخفی استفاده نمایند.
وی اضافه کرد: سرنشنیان خودرو هنگام پیاده شدن و ترک خودرو، از بسته بودن کامل درها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کرده و حتی اگر برای زمان بسیار کوتاهی که قصد پیاده شدن از خودرو را دارند اتومبیل خود را در حالت روشن رها نکنند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از عموم شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات