سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ساعت کار متروی رایگان کرج در آستانه سال نو

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج از افزایش ساعت کار قطار شهری رایگان این کلانشهر در آستانه سال نو خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ خلیل کوزه کنانی گفت: با توجه به ترافیک سنگین ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی، زمان کاری قطار شهری رایگان گلشهر - طالقانی کرج طی روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفندماه جاری بین ساعت ۱۱ تا ۱۶ تعیین شده است.
کوزه کنایی افزود: اکنون طرح تکمیل خط ۲ قطار شهری کرج بین چهار راه طالقانی تا ایستگاه شهید سلطانی به طول ۹ کیلومتر(رفت وبرگشت ) با سرعت در حال انجام است و تا اوایل تابستان سال آینده بهره برداری می شود.
قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر کشور بهره برداری شد که از آن زمان تا کنون ساعاتی در هفته به صورت رایگان مسافران را جابه‌جا می‌کند.
عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که قرار بود در اوایل دهه ۹۰ تکمیل و افتتاح شود اما به علت مشکلات مختلف از جمله کمبود نقدینگی هیچ بخشی از آن تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و راه‌اندازی نشد. سرانجام با حمایت دولت سیزدهم و اهتمام شورای ششم و شهرداری کرج قطعه نخست این خط ریلی سال گذشته به صورت جهادی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
اکنون یک رام قطار در این قطعه فعال است که به زودی رام دیگر به آن افزوده می‌شود، قرار است تا شهریورماه سال آینده طول بخش فعال خط ۲ قطار شهری کرج به ۱۲ کیلومتر برسد ضمن آنکه دولت با خرید هفت رام قطار جدید برای کرج موافقت کرده است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات