جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عدم کمبود کالاهای اساسی نوروز و رمضان در البرز

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: هیچ کمبودی در زمینه توزیع کالاهای اساسی ایام نوروز و ماه رمضان نداریم و همه اقلام و ذخایر درحد کافی وجود دارد.

البرز- رمزگشانیوز؛ اسفندیار حسنی مقدم در رابطه با وضعیت توزیع اقلام اساسی نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه توزیع کالاهای اساسی که متولی آن وزارت جهاد کشاورزی است، هیچ گونه کمبودی نداریم و همه اقلام و ذخایر در حد کافی وجود دارد.
وی عنوان کرد: معمولاً در ایام پایانی سال مردم نسبت به خرید و تأمین مایحتاج اساسی خود اقدام می‌کنند که امسال تقارن نوروز باستانی با ماه میهمانی خدا تقاضای مضاعفی را وارد بازار کرده است. انبارها مملو از اقلام اساسی اعم از گوشت مرغ، گوسفند و گوساله، برنج، شکر، تخم مرغ و … هستند.
معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه این اقلام و کالاها به تدریج توزیع می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، مطرح کرد: در کنار این موضوع، بازرسان سازمان جهاد کشاورزی نیز به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کنند.
حسنی مقدم افزود: نظارت بر توزیع اقلام توسط عمده فروشی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای بر عهده جهاد کشاورزی و نظارت بر توزیع کالا در خرده فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های کوچک توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان انجام می‌شود.
وی با اشاره به نظارت سازمان جهاد کشاورزی بر بازار روزهای سطح شهر بیان کرد: به صورت کلی مشکل حاد و خاصی نداریم اما مواردی نیز وجود دارد که صنفی خواسته یا ناخواسته اقلام را با قیمت بالاتر می‌فروشد یا ممکن است کیفیت فرآورده توزیعی مطلوب نباشد.
معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: این موارد بررسی و در صورت احراز تخلف، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قاطع انجام و پرونده جهت اعمال قانون به مراجع ذی صلاح و سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.
حسنی مقدم درج قیمت روی کالاها و نصب اتیکت قیمت در فروشگاه‌ها را الزامی خواند و مطرح کرد: عدم درج قیمت، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه تخلف محسوب می‌شود. علاوه بر بازرسی همکاران، مردم می‌توانند شکایات و تخلفات مشاهده شده را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا رسیدگی شود.
وی با اشاره به اینکه روند کار به درستی در حال پیش رفتن است، وضعیت تولید و انبارها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حجم بالای خرید برخی خانواده‌ها در این ایام بازار را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که از مردم درخواست می‌شود همانند دیگر ماه‌ها، خریدهای خود را به تدریج و با آرامش انجام دهند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات