یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری سارقان اطلاعات بانکی کاربران کشور توسط پلس فتا البرز

فرمانده انتظامی البرز گفت: شخصی که با ارسال پیامک واریز سود سهام عدالت و ابلاغیه قضایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی یک هزارو۲۰۰ کاربر در سطح کشور کرده بود ، توسط پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ پلیس البرز نوشت: سردار حمید هداوند روز شنبه اظهار کرد: به دنبال ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری اینترنتی از حساب شهروندان با شیوه ارسال پیامک‌ واریز سود سهام عدالت و مشاهده ابلاغیه قضایی به پلیس فتا، تیمی ویژه از کارشناسان این پلیس بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا حکایت از این داشت که مالباختگان پس از دریافت پیامک واریز سود سهام عدالت و مشاهده ابلاغی قضایی وارد لینک ارسالی در پیامک شده و با بارگذاری اطلاعات بانکی خود ضمن به سرقت رفتن این اطلاعات، از طریق ورود بدافزار به تلفن همراهشان پیامکی برای سایرین با مضمون کلاهبرداری ارسال شده است.
هداوند با اشاره به انجام تحقیقات تخصصی و به کارگیری اقدامات فنی برای شناسایی متهم پرونده، گفت: در این راستا یک متهم شناسایی و با ردزنی مخفیگاه او در شهر فردیس در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
وی گفت : در بازرسی از تلفن همراه متهم اطلاعات بانکی یک هزارو ۲۰۰ کاربر که توسط نامبرده به سرقت رفته بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی البرز بیان کرد: تاکنون ۱۴ مالباخته این پرونده شناسایی شده و تلاش برای سایر مالباختگان نیز ادامه دارد.
وی گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی درکرج
فرمانده انتظامی کرج از دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در این شهرستان و پلمب دفتر کار آن ها با دستور مقام قضایی خبر داد.
سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت اعضاء یک شرکت هرمی در محله‌ی اوقافی‌های کرج، بررسی موضوع در دستور کارماموران پلیس کلانتری ۳۱ کوی کارمندان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: پس از شناسایی محل و صحت گزارش دریافتی، با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران انتظامی با ورود به محل، ۲۲ نفر که چند سر شبکه هرمی در بین آنها بود را دستگیر کردند.
وی افزود: در بازرسی از دفتر این شرکت هرمی، یک دستگاه لپ‌تاپ و به همراه جزوات و فیلم های آموزشی مربوط به شرکت کشف شد.
گودرزی با اشاره به معرفی متهمان این پرونده به مرجع قضابی، گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این افراد، بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

دستگیری سارقان در اوراق خودروهای سرقتی درکرج 
فرمانده انتظامی کرج از دستگیری ۶ سارق حرفه ای خودرو با ۱۹ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.
گودرزی اظهار کرد: در پی وقوع چند سرقت خودرو و داخل خودرو در منطقه حصارک کرج، تیمی ویژه از ماموران انتظامی برای بررسی موضوع تشکیل شد.
وی افزود: پس از بررسی شیوه و شگرد متهمان و انجام تحقیقات میدانی از مناطق وقوع سرقت، در نهایت ماموران کلانتری ۳۲ حصارک بالا با کار اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه یکی از سارقین شده و با هماهنگی مرجع قضایی طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را به همراه پنج نفر از همدستانش در حال اوراق خودروهای سرقتی، دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیرقابل توجهی وسایل سرقتی کشف و متهمان پس از انتقال به کلانتری و رو به رو شدن با ادله پلیس به ۱۹ فقره سرقت اعتراف کردند.
وی با بیان اینکه متهمان دارای سوابق کیفری متعدد در پرونده خود هستند، اظهار کرد: ارزش اموال به سرقت رفته توسط این باند بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.
گودرزی گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات