پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح تفصیلی کرج برای بررسی نهایی به شورای شهر ارسال می‌شود

شهردار کرج ضمن اشاره به اتمام بررسی‌های کارشناسی برای تدوین و بازنگری طرح جدید تفصیلی این کلانشهر گفت: این طرح به زودی برای بررسی نهایی به شورای شهر کرج ارسال می‌شود و امیدواریم با حمایت اعضای این شورا به تصویب برسد تا مردم بتوانند پس از چندین سال شیرینی این اتفاق را لمس کنند.

البرز- رمزگشانیوز؛ مهرداد کیانی مطرح کرد: بررسی دوباره طرح جدید تفصیلی شهرکرج بیش از ۱.۵ سال زمان برد و در این مدت ۳۰ نشست کارشناسی با حضور اعضای کمیته‌ تخصصی ویژه این طرح برگزار شد.
وی ادامه داد: اکنون اصلاحیه نواقص و ایرادات طرح تفصیلی شهر کرج به اتمام رسیده و جمع بندی نهایی آن توسط مشاور در حال انجام است.
کیانی گفت: طرح جدید تفصیلی کرج بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر تهیه شده و وضعیت معابر و راه‌های ارتباطی شهر، ۲ نقشه ای بودن مجوزهای ساخت و ساز، تراکم‌، کاربری‌ها، ضوابط، پهنه بندیها، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، شبکه حمل و نقل درون شهری وارتقای سرانه‌ها بخشی از مواردی است که در آن دیده شده است.
شهردار کرج افزود: این طرح به زودی برای بررسی نهایی به شورای شهر کرج ارسال می‌شود و امیدواریم با حمایت اعضای این شورا به تصویب برسد تا مردم بتوانند پس از چندین سال شیرینی این اتفاق را لمس کنند.
طرح تفصیلی هر شهر برای مدت ۱۰ سال تدوین می شود که در آن انواع کاربری‌ها، حریم و توسعه شهر دیده شده است.
اکنون بیش از ۲ سال از زمان پایانی دوره ۱۰ ساله طرح تفصیلی قدیم شهرکرج می‌گذرد و طرح جدید چندین بار مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته است.
بسیاری از شهروندان کرجی مدت زیادی است که برای تعیین تکلیف املاک خود منتظر تصویب و نهایی شدن طرح تفصیلی این شهر هستند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات