یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع البرز آغاز شد

مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه) همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) در البرز آغاز شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد حسن سامعی افزود: اولویت ثبت‌نام با افرادی است که پیش از این در سامانه reserve.haj.ir پیش ثبت‌نام کرده و وجه علی‌الحساب به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را پرداخت کرده باشند.
وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت پیش از این دارندگان اسناد حج تا پایان دی‌ماه ۱۳۸۶ را برای پیش ثبت‌نام فراخوانده بود، اظهار کرد: همچنین، افرادی که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده بوده و انصراف نداده‌اند، نیز می‌توانند با طی فرآیند ثبت‌نام از یکشنبه ۶ اسفندماه، کاروان خود را انتخاب کنند.
مدیر حج و زیارت البرز با تاکید بر اینکه انتخاب کاروان و ثبت‌نام قطعی حج ۱۴۰۳ از طریق سامانه my.haj.ir انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام غیرحضوری است و متقاضیان پس از انتخاب کاروان از آن سامانه، ۴۸ ساعت فرصت دارند به دفتر مدیر کاروان انتخابی خود مراجعه کنند و سایر مراحل ثبت‌نام از جمله تحویل مدارک، انجام معاینه و دریافت تأییدیه پزشکی را پیگیری نمایند.
سامعی افزود: برای تکمیل ثبت‌نام لازم است اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه (به جز ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹) و کارت ملی ارائه شود.
وی یادآور شد: هزینه کامل سفر حج ۱۴۰۳ از سوی سازمان حج و زیارت از یک میلیارد و ۶۲۰ تا یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعلام شده است.
مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: زائرانی که مراحل انتخاب کاروان را تکمیل کرده‌اند، ظرف یک هفته مهلت دارند تا از طریق سامانه‌ حج و زیارت به نشانی my.haj.ir هزینه این سفر را کامل پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: تمام متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات