سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خط ۲ قطار شهری کرج به ۱۲ کیلومتر افزایش می‌یابد

شهردار کرج با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم مجوز فروش۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را برای تکمیل خط ۲ قطار شهری کرج در سال ۱۴۰۳ صادر کرد، گفت: اکنون ۶.۷ کیلومتر از خط ۲ قطار شهری کرج در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است که سال آینده این رقم به ۱۲ کیلومتر افزایش می‌یابد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مهرداد کیانی افزود: با اختصاص این اعتبارگام موثری برای تکمیل بخش دیگری از خط ۲ قطار شهری کرج برداشته می‌شود؛ اکنون ۶.۷ کیلومتر از خط ۲ قطار شهری کرج در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است که سال آینده این رقم به ۱۲ کیلومتر افزایش می‌یابد.
وی بیان کرد: امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف احداث خط ۲ قطار شهری کرج شد ه است.
شهردار گفت: دولت در بخش حمل ونقل عمومی بیشترین توجه را به کلانشهر کرج داشته به طوری که امسال مبلغ هفت هزار میلیارد ریال برای خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به این شهر کمک کرده است.
کیانی ادامه داد: این اتوبوس ها به زودی وارد ناوگان حمل ونقل عمومی کرج می شود که تحولی عظیم در برخورداری از وسایل نقلیه عمومی با انرژی پاک در کشور محسوب می‌شود.
شهردار کرج با بیان اینکه بودجه این کلانشهر با جهش پنج برابری از ۴۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۲۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرده است، افزود: امروز ده‌ها پروژه بزرگ، متوسط و کوچک در این کلانشهر در حال اجرا است که سال آِینده مردم البرزو کرج از مزایای آنها بهره مند می شوند. 
وی تاکید کرد: تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی به طول ۱۸ کیلومتر، راه اندازی قطعه دوم خط ۲ قطار شهری کرج و پنج تقاطع بزرگ غیر همسطح از مهمترین پروژه هایی است که با افتتاح آنها شهروندان و مسافران طعم خوش خدمت را خواهند چشید.
شهردار کرج با اشاره به شناسایی مشکلات و کاستی‌های محله‌های محروم و کم برخوردار این کلانشهرکرج است، گفت: اکنون بهسازی معابر در این محله‌ها از جمله آق تپه آغاز شده و با سرعت پیش می‌رود.
وی افزود: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی محله‌های کم برخوردار کرج در سال آینده هزینه خواهد شد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات