چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کلاهبرداری به بهانه رجیستری تلفن همراه؛ مردم فریب نخورند!

رئیس پلیس فتا البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری‌ اینترنتی و پیامکی تحت عنوان همتا «رجیستری تلفن همراه» هشدار داد و گفت: کلاهبرداران به بهانه رجیستری تلفن همراه اقدام به سرقت از حساب شخصی افراد و اطلاعات می‌کنند که مردم فریب این روش را نخورند.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: این مجرمان با ارسال پیامکی تحت عنوان "تلفن شما رجیستری نشده به‌زودی شبکه آن قطع می‌شود" کاربر را به یک سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه همتا هدایت می‌کنند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی، اطلاعات حساب وی را مورد دستبرد قرار می‌دهند.
جلیلیان افزود: کلاهبرداران سایتی مانند رجیستری گوشی تلفن همراه(همتا) شبیه‌سازی‌کرده که ابتدا برای ورود به سایت سریال گوشی تلفن همراه را از کاربر دریافت می‌کنند.
وی گفت: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری ثبت آنتن گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ در سامانه همتا برای جلوگیری از قطع شدن است و این مجرمان با ارسال پیامک همراه با لینک آلوده، کاربران را ترغیب به ثبت نام در سامانه کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: کاربران باید توجه داشته باشند هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن‌همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA  (با حروف بزرگ انگلیسی) انجام می‌گیرد.
جلیلیان گفت: مجرمان سایبری با این ترفند به راحتی افراد را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.
وی از کاربران خواست به‌هیچ‌عنوان فریب اینگونه پیامک‌ها که به موضوعات مختلف مانند رجیستر کردن گوشی تلفن را نخورند و در صورت نیاز به سایت‌های اصلی شرکت‌ها و سازمان‌های مورد نیاز مراجعه کنند.
رئیس پلیس فتا البرز یادآورشد: سایت اطلاع‌رسانی همتا hamtainfo.ntsw.ir است و انجام تمام فرآیندهای موجود در آن برای کاربران رایگان است.
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات