شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای اقدامات مؤثر در جهت باز اجتماعی کردن زندانیان

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اشتغال زندانیان در ندامتگاه‌های کشور اعلام کرد: سازمان زندان‌ها در جهت باز اجتماعی کردن زندانیان اقدامات مؤثری داشته و در این مسیر حرکت می‌کند.

البرز- رمزگشانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق کهنمویی روز چهارشنبه در آیین افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قزلحصار کرج افزود: توسعه آموزش مهارت آموزی و اشتغالزایی این قشر برای بازگشت آبرومندانه به جامعه نیازمند مشارکت مردم و خیرین است.
وی بیان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی هدف اصلی زندان تربیت و اصلاح است تا فرد زندانی آبرومندانه به آغوش جامعه بازگردد؛ هر میزان اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها افزایش یابد در این بخش موفق عمل کرده‌ایم.
معاون اول قوه قضاییه یادآورشد: اکنون سازمان زندان‌ها، بنیاد تعاون زندانیان و انجمن‎های حمایت از زندان‌ها در سراسر کشور فعالیت‌های مثمر ثمری را در این زمینه در پیش گرفته‌اند.
وی یادآورشد: قرار است افزایش دستمزد زندانیان بررسی شود و با برنامه مدونی که داریم باید اشتغالزایی در زندان‌ها را افزایش دهیم.
معاون اول قوه قضاییه ضمن قدردانی از رسانه‌های کشور گفت: امروز اطلاع رسانی اقدامات قوه قضاییه را مدیون اصحاب رسانه می‌دانیم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی بنیاد تعاون زندانیان شفاف است، افزود: انتظار داریم در اجرای طرح تحول اشتغال سال آینده در این بخش جهش داشته باشیم.
مصدق کهنمویی با اعلام اینکه استان‌های تهران و البرز دارای کثرت زندانی هستند، بیان کرد: هرچقدر در زمینه اشتغال این زندانیان اقدام شود موفق تر عمل شده است.
قابل ذکر است؛ کارخانه تولید دوچرخه در سوله‌ای به مساحت یک هزار مترمربع با اشتغالزایی برای ۳۰۰ مددجو در زندان قزلحصار کرج راه‌اندازی شد.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات