یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت ساماندهی فعالیت مراکز عرضه دام در سطح کلانشهر کرج

معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه علاوه بر مرکزیت کلانشهر کرج در شهرهای اقماری نیز مراکز دائمی برای عرضه دام پیش‌بینی شود، گفت: فعالیت مراکز عرضه دام باید در سطح کلانشهر کرج ساماندهی شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عسگری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ساماندهی مراکز دائمی عرضه دام در کرج مطرح کرد: علاوه بر چهار نقطه در کلانشهر کرج، شهرداری‌های اقماری نیز یک نقطه خارج از بافت شهری را مطابق استانداردهای زیست محیطی و در قالب ضوابط بهداشتی برای عرضه دام سالم پیش‌بینی کنند.
وی با تاکید بر ضرورت طراحی نقشه استاندارد برای جانمایی عرضه دام افزود: شناسایی نقاط مستعد و خارج از بافت شهری و یا تغییر کاربری اراضی جهت اجرای این طرح در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد. فعالیت مراکز عرضه دام باید در سطح کلانشهر کرج ساماندهی شود که اجرای این طرح از اهداف مهم این کارگروه است.
عسگری افزود: جامعه هدف مردم هستند و باید محصولی سالم با رعایت ضوابط بهداشتی و تحت نظارت دستگاه‌های متولی امر به دست آنها برسد. نگاه فعلی صرفاً راه اندازی جایگاهی موقت برای عرضه دام در ایامی خاص نیست و باید با اختصاص فضاهای استاندارد موجود به صورت دائمی و با اطلاع رسانی لیست این مراکز به مردم ساختار مند اقدام شود.
معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به ضوابط پیش بینی شده در قانون خاطرنشان کرد: بند ۲۰ ماه ۵۵ قانون شهرداری‌ها تکالیف قانونی و حدود مجاز را در این زمینه تعیین کرده است و هر شهرداری باید در این زمینه اقدامات لازم را اجرایی کند.
وی با بیان اینکه با اعمال ماده ۱۶ و ترک تشریفات و با همکاری تعاونی‌های امور عشایر و سایر دستگاه‌های مرتبط با بهداشت و جهاد کشاورزی نسبت به تحقق این طرح اقدام شود، از شهرداری‌ها خواست تا ظرف مدت دو هفته نسبت به معرفی این مراکز به فرمانداری کرج اقدام کنند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات