یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تخلفات در البرز به حدی نرسیده که پرونده جدی تشکیل شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به تشکیل ۱۹ شعبه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در البرز گفت: تخلفات در این استان به حدی نرسیده که پرونده جدی تشکیل شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نوشت: فرید نجف‌نیا -معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز- امروز در نشست تبیین قانون انتخابات و تقویت فضای اطلاع رسانی عمومی که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، گفت: انتخابات یکی از بارزترین نمادهای مردم سالاری است و اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی با مطالبه گری، روشنگری آحاد جامعه، تقویت بنیان‌های مردمی را موجب می شوند.
وی ادامه داد: نماد مقبولیت حاکمیت با حضور هوشمندانه مردم ترسیم می‌شود و در این میان منابع و ذخایر و مردم مؤلفه‌های قدرت کشور هستند. تأثیرگذاری اصحاب رسانه حقیقتی نیز انکار ناپذیر است و اگر کسی این موضوع را کتمان کند، در واقع انصاف خود را کتمان کرده است. بی شک پیشگیری و روشنگری برای آلوده نشدن به خطا و جرائم، هزینه کمتری دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اذعان کرد: در حالی به استقبال انتخابات می‌رویم که ستادهای مختلف پیگیری، پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در تمام شهرستان‌های استان البرز فعال هستند و تاکنون ۲۲ جلسه با ۱۰۹ مصوبه در این زمینه تشکیل شده و این موضوع نشان دهنده عزم و اراده دستگاه قضائی استان برای کاهش و پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی است.
نجف نیا با اشاره به تشکیل ۱۹ شعبه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در حوزه‌های قضائی مختلف استان البرز و با بیان اینکه ۱۴ نفر با حفظ سمت عضو حقوقدان هیأت‌های اجرایی هستند، گفت: تخلفات در این استان به حدی نرسیده که پرونده جدی تشکیل شود. هدایت‌های مسئولان در این زمینه موجب شده نسبت به سایر استان‌ها، در البرز پرونده کمتری در خصوص فضای انتخاباتی تشکیل شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم را برای انتخابات مطرح کردند یادآور شد: رأی مردم امانت است، مسئولان و افراد مختلفی در این زمینه مسئولیت دارند که یکی از آنها دستگاه قضاست که با رصد و پایش و دقت برای حفظ سلامت و امنیت انتخابات تلاش می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت سامانه سجام (سامانه جامع ارتباطات مردمی قوه قضائیه) نیز توضیح داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه خلأ، تخلف و جرمی نسبت به هر شخصی می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای موضوع را به این سامانه گزارش دهند و مطمئن باشند که هویت آنها فاش نمی‌شود. در سال گذشته ۷۳ درصد از گزارش‌های مردمی به نتیجه رسید که امید است اصحاب رسانه با اطلاع رسانی مردم را از وجود این سامانه‌ مطلع کنند.
نجف نیا با تاکید بر ضرورت کمک اصحاب رسانه به ایجاد آرامش در جامعه خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این ایام رسانه‌ها با رعایت اخلاق حرفه‌ای و اصل بی طرفی در تبلیغات عمل کرده و از انتشار مواردی که موجب ایجاد حاشیه برای نامزد یا سیستمی می‌شود به شدت پرهیز کنند. با توجه به نیاز کشور به مشارکت بالای همه توده‌های مردمی رسانه‌ها نیز در جلب مشارکت حداکثری ایفای نقش کنند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات